تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


اگر نتایج با آمار صندوق ها متناقض باشد شکایت می کنیم
تاريخ خبر: يکشنبه، 31 ارديبهشت 1396 ساعت: 10:58

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر گفت: نظارت این دوره قابل دفاع نیست و روند معیوب دارد.

 

پرویز سروری رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با بیان اینکه انتخابات این دوره ویژگی های خاص خود را دارد گفت:صندوق ها به جای فرمانداری در وزارت کشور است و متاسفانه در این دوره در زمان رای گیری، شمارش و تجمیع ناظر نداشتیم که این نشان از روند معیوب نظارت این دوره انتخابات شورای شهر است.

وی افزود:از نتیجه رای گیری تا این لحظه اطلاعی نداریم البته اخبار غیررسمی مبنی بر نتیجه انتخابات شنیده ایم که مشخص نیست نتیجه آرای مردم است یا براساس گمانه زنی ها این اخبار از صندوق های آرا شنیده می شود.

وی با اشاره به اینکه هییت نظارت مانیتورینگ شده است ادامه داد:هییت نظارت وظیفه نظارت بر نحوه انتخابات و مجری را دارد که در این دوره شاهد آن نیستیم و هییت نظارت با مانیتورینگ شدن نظارت تنها به تلویزیون نگاه کردن بسنده کرده اند و این از بدترین نوع نظارت است.

سروری گفت:نظارت این دوره یک نظارت بی خاصیت و بی تاثیر و منفعل است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بر نتایج رای گیری اعتراض می کنید گفت:اگر آمار صندوق ها با نتیجه ای که ارایه بدهند تفاوت داشته باشد شکایت می کنیم چراکه روند نظارت این دوره قابل دفاع نیست و منفعل است.

وی با منفعل خواندن نظارت این دوره ادامه داد:انتخابات این دوره مهندسی شده است، از رد صلاحيت ها که تا آخرین دوره ادامه داشت تا بحث نظارت بر صندوق ها که هیچ کدام رضایت بخش نبود.

سروری تاکید کرد:اخباری مبنی بر پیروزی لیست امید بیرون آمده که البته هنوز موثق نیست.