تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تحقق رویکرد شهر دسترس پذیر در ماموریت های 6 گانه شهرداری دربرنامه سوم
تاريخ خبر: چهارشنبه، 13 ارديبهشت 1396 ساعت: 13:15

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو شورای شهر گفت: در برنامه سوم شهرداری رویکرد شهر دسترس پذیر در تمام المان ها وماموریت های شش گانه شهرداری در نظر گرفته شده است.

 

علی صابری عضوشورای شهر  با بیان اینکه ستاد مناسب سازی نیاز به مدیریت فرا بخشی دارد اظهار کرد:ستاد مناسب سازی طبق مصوبه شورا زیر نظر معاونت فنی و عمران قرار دارد و در حال حاضر معاونت معماری و شهرسازی آن را اداره می کند اما این مهم نیاز به مدیریت فرابخشی دارد اگرچه اقدامات مثبتی در این زمینه شکل گرفته اما این مهم مطلوب ارزیابی نمی شود.

وی افزود:شهر دسترس پذیر نیازمند بسترسازی فرهنگی و هماهنگی تمام سازمان ها با شهرداری تهران است والبته باید رویکردی عمومی در این زمینه ایجاد شود تا در پایتخت شاهد شهر دسترس پذیر باشیم.

صابری گفت: اگر از نگاه اعداد وارقام به این موضوع بپردازیم بايد گفت که مناسب سازی شهر زیر 10 درصد است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

عضو پارلمان شهری ادامه داد:ابعاد ستاد مناسب سازی گسترده است و باید تمامی معاونت ها در این امر هماهنگ باشند از این رو باید نگاهی فرابخشی و فراتر از یک اداره برای تسریع هر چه بهتر این مهم در شهر داشته باشیم، شورای شهر بحث های مختلفی در رابطه با این موضوع داشته اما به تنهایی نمی تواند اثر گذار باشد اگرچه در برنامه سوم شهرداری رویکرد مناسب سازی در المان ها و ماموریت های شش گانه شهرداری در نظر گرفته شده اما به دور بعدی شورا موکول شد که امیدواریم نمایندگان بعدی حساسیت لازم را در این امر داشته باشند

صابری تاکید کرد:متاسفانه شاهد آن هستیم که معلولان را با بیماران و محرومان دسته بندی می کنند این در حالی است که این مناسب سازی شهر جز حقوق اولیه معلولان است که باید رسیدگی شود و نباید شاهد این تقسیم بندی ها باشیم.