تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بی برنامگی دولت هزینه های مضاعفی به شهر آفتاب تحمیل کرده است
تاريخ خبر: دوشنبه، 4 ارديبهشت 1396 ساعت: 13:52

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر گفت:دولت به تعهداتش در قبال نمایشگاه شهر آفتاب عمل نمی کند و متاسفانه وعده ای برای انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب در سال 96 نداده است.

 

مجتبی شاکری با تاکید بر ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب برای رفع معضل ترافیک تهران گفت:شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی با ویژگی های خاص ترافیکی و وسعت مناسب این نوع نمایشگاهها طراحی شد تا بخشی از مشکلات شهر تهران برطرف شود چرا که نمایشگاه سئول دیگر پاسخگوی این حجم از برگزاری نمایشگاه ها نبود اما دولت از زمان بهره برداری این نمایشگاه تا کنون به وظایف خود عمل نکرده است تا تعدادی از نمایشگاه ها در شهر آفتاب برگزار شود و بخش عمده ای از ترافیک تهران بر طرف شود.

وی ادامه داد:شهرداری در زمان طرح نمایشگاه شهر آفتاب در شورای شهرازبودجه اصلی خود کاهش داد تا به تسریع احداث نمایشگاه شهر آفتاب کمک کند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر با ابراز تاسف از اقدام دولت بیان کرد:پتانسیل نمایشگاه شهر آفتاب با قرار گیری در حاشیه شهر و جا نمایی مناسب مترو برای عبور و مرور مردم بسیار مناسب است اما تنها شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب یک باردر سال هستیم و متاسفانه ظرفیت های شهر آفتاب در دیگر روزهای سال بدون استفاده مانده است.

وی افزود:هزینه نگهداری شهر آفتاب بسیار رقم بالایی است و متاسفانه خسارت های جبران ناپذیری وارد می شود اما دولت با بی توجهی به این موضوع جدول زمان بندی سال 96 را هم برای نمایشگاه سئول بسته است .

عضو پارلمان شهری تاکید کرد:در حال حاضر نه تنها سودی از نمایشگاه شهر آفتاب حاصل نمی شود بلکه هزینه های مضاعفی نیز برای نگهداری آن صرف می شود که برا ی مدیریت شهری جبران ناپذیر است. .

شاکری با اشاره به بدهی های پرداخت نشده دولت در سال های اخیر خاطر نشان کرد:متاسفانه علاوه بر بدهی های پرداخت نشده باید شاهد خسارت های هنگفت نمایشگاه شهر آفتاب باشیم.