تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تخریب مدیریت شهری در دستور کار یک جناح سیاسی قرار گرفته تا به لیدرهایشان بگویند در حال جبرانن
تاريخ خبر: شنبه، 19 فروردين 1396 ساعت: 09:46

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به توییت اخیر برخی افراد گفت: حمله و تخریب دستاوردهای مدیریت شهری در دستور کار یک جناح سیاسی قرار گرفته به طوری که قصد دارند به لیدرهایشان بگویند درحال جبران هستیم، لذا به اصطلاحات جنگی و نظامی روی آورده‌اند.

 ناصر امانی در واکنش به اظهارات محمد سالاری، عضو شورای شهر پایتخت که تهران را زمین سوخته خوانده، اظهار کرد: دوستان را دعوت می کنم به اینکه در اظهارنظرهای خود جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند چرا که معتقدیم نباید افراد برای اینکه در لیست انتخابات شورا قرار بگیرند، وجدان خود را زیر پا بگذارند.

وی گفت: سبزی و زیبایی شهر تهران آن قدر مشخص است که هر فرد په خارجی و چه ایرانی وارد پایتخت که می شود تحت تاثیر سرسبزی، زیبایی، آبادانی و عمران آن قرار می گیرد، اما عزیزان که خود در 4 سال گذشته در مدیریت شهری تصمیم گیر بوده اند و هر اتفاقی در این شهر افتاده با پشتوانه آنها انجام شده، حال سبز را سیاه و سوخته می بینند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه دوستان باید توضیح دهند که منظورشان از اینکه تهران زمین سوخته است چیست، تصریح کرد: آیا بار معنایی کلمات تغییر کرده است؟ یا برخی از دوستان رنگ ها را اشتباه می بینند و سبز را سیاه تصور می کنند.

امانی با یادآوری اقدامات انجام شده در راستای آبادانی شهر تهران در دوره اخیر مدیریت شهری عنوان کرد: شهر تهران در 12 سال گذشته تقریباً به طور کامل در تمامی حوزه ها همچون حوزه های فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری، فنی و عمرانی، شهرسازی و زیباسازی منظر شهری دچار تحول اساسی شده است. هیچ کدام از این موارد نیاز به تبلیغ کردن ندارد و مردم هر روز تمامی این تغییرات را مشاهده می کنند. باید بدانیم اگر چیزی که مردم لمس می کنند را انکار کنیم، منجر به رای آوری نمی شود و تنها موجب می شود مردم در صداقت ما شک کنند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود، فضای سبز پایتخت در یک دهه گذشته از حدود 6 متر به بالغ بر 15 متر افزایش پیدا کرده است. شهری که یک کیلومتر تونل شهری نداشته است در حال حاضر دارای بالغ بر 20 کیلومتر تونل شهری است که مردم هر روز ازآن عبور می کنند. همچنین ظرفیت حمل و نقل عمومی ما چه در حوزه مترو و چه اتوبوس در این سال ها چندصد درصد افزایش داشته است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه استفاده از اصطلاح زمین سوخته برای تهران جای تعجب دارد، یادآور شد: پیش تر دوستان می گفتند برج های تهران مانع وزش باد می شود و موجب آلودگی هوا است. اما پاکی هوای تهران در ایام عید که چند میلیون خودرو از تهران خارج شد، واهی بودن این ادعا را تایید کرد.

امانی با بیان اینکه در ایام عید برج های تهران سرجای خود ماندند و این خودروها بودند که از شهر خارج شدند، گفت: شهرداری هم از روز اول گفت که عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران خودروها و وسایل نقلیه متحرک مانند موتور سیکلت ها و خودروهای فرسوده است. تایید حرف ما هم تجربه مسلم و قطعی ایام عید است. البته مطمئن باشید با برگشت خودروها از هفته آینده آلاینده ها باز میهمان تهران می شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند با آمار و ارقام ثابت می کنیم که عمده برج هایی که امروز در تهران دیده می شوند نه برای این دوره از مدیریت شهری که برای دوره های پیش از آن است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به توئیت بعضی از افراد اظهار کرد: حمله و تخریب دستاوردهای مدیریت شهری در دستور کار یک  جناح سیاسی قرار گرفته و قصد دارند به لیدرهایشان بگویند درحال جبران هستیم، لذا به اصطلاحات جنگی و نظامی روی آورده‌اند.

امانی یادآور شد: شهر سوخته شهری است که دشمن اشغالگر قبل از عقب نشینی آن را ویران وغیر قابل زندگی می کند و مایه تاسف است افرادی که ادعای اصلاح طلبی و مبارزه با خشونت دارند برای تخریب رقیب از این اصطلاحات استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: به جناب سالاری پیشنهاد می کنم به صحبت‌هایش در مورد شهرداری و شهردار تهران در۴سال گذشته مراجعه کند و بفرماید چه موضوعی باعث شده در تناقص با فرمایشات قبلی اش این چنین موضع گیری کند.