تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


به ثمر نشاندن کمپین «یه عالمه درخت» منوط به جلب مشارکت نهادهای مردمی است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت: 12:21

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی کمپین « یه عالمه درخت» اظهار کرد: به ثمر نشاندن کمپین یک عالمه درخت در راستای جلب مشارکت پذیری شهروندان ، منوط به جلب مشارکت نهادهای مردمی است.

محمد حقانی اظهارکرد: آنچه باید به واسطه این کمپین به مردم یادآوری شود آن است که شهروندان به نقش خود در زمینه ایجاد فضای سبز در شهر تهران توجه کنند و وظیفه کاشت درخت ، تنها متوجه شهرداری تهران نباشد.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران کمپین «یه عالمه درخت » را فرصتی دانست که مدیریت شهری در زمینه آگاه سازی مردم و تقویت نقش شهروندان در ایجاد و نگهداری از فضاهای سبز شهری را تقویت کند.

وی تاکید کرد: برپایی هر کمپین باید به عنوان فرصتی برای فعال سازی سازمان های مردم نهاد ، سمن ها ، انجمن ها و عرصه فعالان باشد به طوری که شهرداری تهران با بهره گرفتن از این کمپین ، در جهت ارتقاء بخشیدن آگاهی های مردم اقدام می کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران این نگاه را که کاشت و نگهداری از درختان و فضاهای سبز شهری تنها وظیفه شهرداری تهران است را نادرست توصیف کرد و افزود: آنچه نباید فراموش کرد آن است که سهم قابل توجه درختان و باغات شهر تهران توسط مردم این شهر ایجاد شده است و کمپین نیز باید با برخورداری از فضاهای نهادهای مردمی همچون شورایاری ها، این احساس مسئولیت را در مردم بوجود آورد تا در سطح محلات این حساس سازی، نتیجه دهد.

حقانی خاطر نشان کرد: بسیار خوب است اگر که در کنار کمپین یه عالمه درخت ، موضوع حفظ باغات تهران نیز یادآوری شود و جریان این کمپین در کنار سازمان های مردم نهاد، به آگاه سازی مردم نسبت به جلوگیری از قطع درخت و حفظ باغات شهری نیز اقدام کنند.