تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


راه اندازی کمپین «یه عالمه درخت» باید همراه با هم افزایی اجتماعی باشد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 11 اسفند 1395 ساعت: 12:16

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی کمپین «یه عالمه درخت» ، این اقدام مدیریت شهری برای جلب مشارکت شهروندان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نکته مهمی که نباید فراموش شود آن است که راه اندازی کمپین منجر به تاثیرگذاری عمیق و اقدامات عملی شود.

مرتضی طلایی با تاکید نسبت به اینکه روی آوردن به کمپین ها برای جلب مشارکت مردم باید از جریان نمایشی، به اقدامی عملی و واقعی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: پیوستن به کمپین ها و بهره بردن از فضاهای مردم نهاد با هدف سازماندهی بخشی از جامعه برای هدفی خاص است از این رو اگر کمپینی به طوری مثال با صد هزار امضاء راه اندازی شد باید نهضت درختکاری راه بیفتد و جامعه آثار آن را ببیند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: کمپین « یه عالمه درخت» باید آثار اجتماعی به همراه داشته باشد به طوری که نوعی هم افزایی اجتماعی و اثربخشی اجتماعی باید در میان شهروندان به دنبال داشته باشد و آثار انسانی و محیط زیستی یک جریان باید دیده شود.

طلایی هشدار داد: فضای کمپین های محیط زیستی باید در سمت و سویی باشد که صرفا همراه شدن با عنوان یک کمپین مطرح نباشد بلکه شهروندان مسئولیتی را در قبال این همراهی داشته باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هر کس عضو هر کمپینی می شود باید معتقد و متعهد به انجام خواسته ای که در متن مرام نامه یا بیانیه یک کمپین مطرح شده، باشد و خود را متعهد به انجام آن بداند تا بدین ترتیب عضویت در هر کمپینی از جمله « یه عالمه درخت» نیز منجر به اثر اجتماعی در شهر تهران باشد.