تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


برای كاهش فرسودگي ساختمان هاي تهران فکر اساسی شود
تاريخ خبر: شنبه، 16 بهمن 1395 ساعت: 10:57

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به آمار ارائه شده توسط رئيس نظام مهندسي ساختمان استان تهران مبني بر اينكه ساختمان هاي زير 1500 مترمربع  تنها يك ناظر دارد واین امربه نظارت بر ساخت و ساز اثر نامطلوبی بر جا می گذارد، گفت : بايد در زمينه نظارت بر ساخت و ساز و کاهش فرسودگی ساختمان های شهر فکر و برنامه ريزي اساسي شود.

مهدي چمران با اشاره به آمارهای ارائه شده ازسوی سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران که حکایت از آن دارد 68 درصد از ساختمان هاي شهر تهران زیر 1500 متر مربع وسعت دارد، افزود : نظارت تنها یک ناظر بر ساخت و ساز در کنار فرسوده سازی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با این شرایط ، ساخت و ساز به سمت فرسودگی پیش می رود.

وی افزود: اگر چه برخي از شهروندان توانايي مالي براي گرفتن حتي يك ناظر هم ندارند اما بايد با تشكيل يك اتاق فكر در اين زمينه برنامه ريزي اساسي شود.

چمران با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي در تلاش است تا براي بالا بردن ايمني ساختمان ها ناظران خود را در ساخت و سازها بيشتر كند، اظهار كرد: اين موضوع براي ساختمان هاي بزرگ عملي است اما براي ساختمان هاي كوچك عملي نيست چرا كه مردم پول يك ناطر را هم ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: البته اين امر بدان معنا نيست كه شهروندان در ساخت و سازهاي خود از حضور ناظر بهره نگيرند بلكه بايد براي نظارت بر نحوه ساخت ساختمان ها فکری اساسی کرد.

چمران با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي قصد استفاده از ناظران تفكيك شده در حوزه هاي برق، آب، گاز و غيره را دارد، خاطر نشان كرد: يكي از مهمترين مسائل در حوزه نظارت اين است كه ناظران بايد سر ساختمان حضور پيدا كنند نه اينكه تنها پول به حسابشان ريخته شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: گاهي پول نظارت از پول عوارض شهرداري بيشتر مي شود و همين امر مردم را با مشكلات عديده اي روبرو كرده است که شورای شهر به دنبال بررسی و چاره اندیشی برای آن است.