تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


مقصر ترافیک فعلی تهران دولت یا شهرداری یا راهور نیست
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 دی 1395 ساعت: 14:25

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: درست نیست ترافیک فعلی تهران را به گردن یک بخش بیاندازیم چرا که این ترافیک حاصل سال ها توجه نکردن به معضل ترافیک است.

اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به اینکه عده ای علت ترافیک سنگین فعلی تهران را به گردن دولت یا شهرداری یا راهور می اندازند صحیح نیست و ترافیک تهران از سال ها پیش به وجود آمده و به علت بی توجهی به آن هم اکنون با این مشکل عظیم روبرو هستیم.

وی گفت: این کم لطفی است که افرادی تلاش می کنند ترافیک سنگین یک ماهه اخیر را به گردن دولت بیندازند و مدام از تخصیص نیافتن بودجه به حمل و نقل عمومی گلایه و طوری وانمود می کنند که همه مشکلات ترافیک به عهده دولت است این در حالی است که می دانیم دولت فعلی با کمبود منابع و بودجه روبرو است.

دوستی افزود: دولت نمی تواند خارج از بودجه مبلغی را هزینه کند و در خصوص ترافیک اگر کار اساسی نشود مشکل ترافیک وجود دارد و گسترش هم می یابد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از علل بوجود آمدن این ترافیک های وسیع ، تعداد فراوان خودروهاست ، کارکارشناسی یعنی اینکه بررسی و مشخص شود سالی چه تعداد خودرو باید پلاک و چه تعداد خودرو از چرخه فعالیت خارج شود.

دوستی در ادامه تذکر خود به نحوه علمکرد کمیسیون ماده 100 انتقاد کرد و گفت: مصوبات این کمیسیون غالبا اجرایی نمی شود و هم اکنون بیش از پنج ، شش هزار فقره پرونده تخلف داریم که در خصوص آنها حکم کمیسیون ماده 100 اجرا نشده است.

دوستی خاطر نشان کرد: می توان گفت 90 درصد آراء کمیسیون ماده 100 درخصوص قلع و قمع ساختمان ها و نیز جریمه ساختمان های دارای تخلف اجرا نشده است.