تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


پروسه اجرایی یک میلیارد یورو فاینانس برای مترو در حال انجام است
تاريخ خبر: دوشنبه، 29 آذر 1395 ساعت: 12:24

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه همکاری خوبی در زمینه تحقق فاینانس برای اجرای پروژه های مترو صورت گرفته است ،گفت: امیدواریم دو فقره فاینانس که حدود یک میلیارد یورو می شود تحقق پیدا کند تا در بحث مترو جهش بهتری رخ دهد.

احمد دنیامالی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم در حوزه ساخت خطوط مترو به واسطه تلاش مدیریت شهری در تهران، واقعا جهش بزرگی رخ داده است ، تصریح کرد: توسعه مترو نیازمند منابع مالی گسترده ای است که شهرداری تهران به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و این در حالی است که در سال های گذشته نیز دولت سهم 50 درصدی خود را طبق قانون در حوزه توسعه و تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران با وجود عدم تحقق مطالبات در حوزه مترو ، در تلاش است تاحدود ١٠٠ كيلومتر مترو در سال ٩٦ را به خطوط تهران اضافه کند.

وی افزود: اما با توجه به وضعیت اقتصادی دولت ، امیدی به پرداخت مطالبات نیست و تنها تحقق فاینانس خارجی راهگشای حل مسائل پیش روی راه اندازی خطوط جدید مترو تهران است.

دنیامالی در پاسخ به اینکه آیا به طور حتم این دو فقره فاینانس محقق می شود، اظهار کرد: همکاری های دولت برای تحقق این فاینانس ها مثبت بوده و پیگیری های صورت گرفته حاکی از آن است که پروسه بانکی تحقق فاینانس به رقم یک میلیارد یورو در حال انجام است اما این پروسه با توجه به اینکه ضمانت نامه بانکی بزرگی دارد ، بالطبع رفت و آمدهای زیادی تا به نتیجه رسیدن پیش رو دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران : با تاکید بر اینکه ما در مجموعه مدیریت شهری باید تلاش کنیم سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص مترو را توسعه دهیم، تصریح کرد: چاره ای جز دریافت فاینانس نداریم اما تحقق  این موضوع زمان بر است .