تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


مهم ترین اولویت سال آینده تهران اتمام خطوط 6 و 7 مترو است
تاريخ خبر: شنبه، 22 آبان 1395 ساعت: 10:38

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هيأت ریيسه شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولین اولویت بودجه شهرداري تهران برای سال 96 چیست؟ گفت: اولين مطالبه مردم از شهرداري تهران، توسعه حمل و نقل عمومي است كه خروجي آن پيشرفت و توسعه شهر و آرامش و رفاه شهروندان است. 

ابوالفضل قناعتي افزود: مهم‌ ترين اولويت برنامه پنجم توسعه کشور، سلامت شهروندان است كه لازمه تحقق آن، توسعه زيرساخت‌ هاي شهري در حوزه حمل و نقل عمومي است.

وی با اشاره به این که يك سوم بودجه برنامه 5 ساله دوم شهر تهران به توسعه حمل و نقل عمومي با محوريت توسعه خطوط مترو و اتوبوسراني تخصيص يافت، اظهار کرد: اين موضوع در بودجه سال 96 شهرداری تهران هم لحاظ خواهد شد و حداقل یک سوم بودجه سال آینده به این مهم اختصاص خواهد یافت.

قناعتی با بیان اين كه اكنون بيش از 70 جبهه كاري در خطوط 6 و 7 متروی تهران فعال است و اين دو خط تا پايان سال 96 به اتمام مي رسند، تصریح كرد: اجازه نمي دهيم ساخت مترو كه روي ريل قرار گرفته و به سرعت در حال انجام است، متوقف شود و روند پر شتاب كنوني بايد همچنان ادامه پيدا كند.

وي با اشاره اين كه تمركز بودجه سال آينده بايد بر اتمام پروژه هاي نيمه تمام استوار باشد، اظهار كرد: بعد از توسعه مترو، بايد پروژه هاي عمران شهري از قبيل پل ها و تقاطع ها با اختصاص اعتبار لازم به سرانجام برسند، چرا كه اين كار به روان سازي ترافیک كمك خواهد كرد.

عضو كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه حفظ محيط زيست شهري و تأمین سلامت شهروندان از موضوعات مهمي هستند كه بايد در بودجه سال آينده مورد توجه ویژه قرار گيرد، خاطرنشان كرد: آلودگي هوا، مسائل و مشكلات بسياري را براي شهروندان به وجود می آورد و متأسفانه سالانه تعداد زيادي از شهروندان به دليل تنفس هواي آلوده جان خود را از دست مي‌دهند.