تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


درآمد شهرداری مورد تایید شورا است
تاريخ خبر: سه شنبه، 13 مهر 1395 ساعت: 16:15

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نخستین بار است که شهرداری تهران گزارش بی نظیری از عملکرد بودجه سال 94 به ریز و به تفکیک تبصره های بودجه داده است.

علیرضا دبیر در جریان ارائه گزارش از عملکرد شهرداری در تبصره های بودجه سال 94 در دویست نود و پنجمین جلسه شورا افزود: سال 94 سال آغاز واریز درآمدهای شهرداری تهران ، مناطق ، سازمان ها و شرکتها به خزانه ، به حسابهای عملکرد بی نظیر شهرداری در ارائه گزارش تبصره های بودجه 94درآمد شهرداری و مورد تایید شورا است.

وی افزود: بودجه سال 94 شهرداری 51 تبصره به پیوست دارد که در این جلسه گزارش عملکرد این تبصره ها درسال 94 به سمع اعضای شورا رسید.

دبیر در ادامه به مفادی از تبصره ها اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری در این سال اقدام به انجام آن کرده است ثبت مبادله موافقت نامه ها حتی به صورت هزینه ای به شیوه مکانیزه است که در سال 94 در ردیف تملک دارای های سرمایه ای و مالی حدود 2356فقره موافقت نامه مبادله شده  و در ردیف هزینه ای نیز از 295 فقره مصوب تنها 44 موافقت نامه مبادله شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به تبصره "حمایت از کتابخانه های عمومی شهر تهران" به هزینه کردهای شهرداری در این ردیف اعتباری پرداخت و افزود: در اجرای ماده ششم قانون تاسیس کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر اعتباراتی که توسط شهرداری و موسسات وابسته هزینه می شود که در سال 94 مصوب شده بود مبلغ 6 میلیارد تومان تحت عنوان "حمایت از کتابخانه های عمومی شهر تهران" به طور مستقیم در اختیار هیات امنای انجمن کتابخانه های شهر تهران قرار می گیرد که گزارش عملکرد نشان می دهد شهرداری در این بخش یک میلیاردو 600 میلیون تومان واریز کرده است.

دبیر گفت: در ردیف نگهداری کتابخانه ها و قرائت خانه ها از 4 میلیارد و سیصد میلیون تومان رقم مصوب سه میلیارد و 800 میلیون تومان اقدام شده و در ردیف توسعه و تجهیزکتابخانه ها که 3میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار مصوب داشته حدود 5میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شده است .

وی افزود: همچنین در سال 94 مبلغی معادل سی و پنج میلیارد و چهارصد میلیون تومان بابت حساب های سال 93در خصوص نیم درصد توسعه و نگهداری کتابخانه ها کسر شده که در مجموع کل پرداختی بابت کتابخانه ها در سال 94 معادل 46 میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حدود 66 میلیارد تومان بابت بازخریدی کارکنان شهرداری تهران صرف شده است که از کارمندان شهرداری 276 نفر انگیزشی یعنی به خواسته خودشان و 767 نفر به صورت عادی بازخرید شده‌اند. کارگران شهرداری تهران 81 نفر انگیزشی و 91 نفر بصورت عادی بازخرید شده‌اند. همچنین حدود 34 میلیارد تومان بابت بازخریدی کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی بوده است که نسبت به اسفندماه سال 1393 حدود 5.64% کاهش نیروی انسانی محقق شده است.

دبیر گفت: کلیه وجوه دریافتی بابت صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، تابلوهای معرف کاربری تبلیغاتی، عوارض پنج درصد (5%) حمل و نقل پایانه‌های مسافربری برون‌شهری، اجرای مصوبه نحوه مدیریت و بهره‌برداری از فضاهای عمومی برج میلاد و عوارض ایمنی ساختمان‌ها، عوارض حمل و نقل ریلی و سایر درآمدهای حاصله از اخذ عوارض و فعالیت‌های سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته می‌باید به حساب درآمد شهرداری تهران واریز شود.