تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


رانندگان تاكسي سنگ زيرين چرخ حمل و نقل شهري هستند
تاريخ خبر: دوشنبه، 12 مهر 1395 ساعت: 10:45

به گزارش گرو پارلمان شهری شهرداری نیوز، رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در مراسم اختتاميه «سومين جشنواره تاكسيران برتر» که از سوی سازمان تاکسیرانی تهران و در محل فرهنگ سراي بهمن برگزار شده بود، گفت: 78 هزار راننده اصلي و 26 هزار راننده كمكي در ناوگان تاكسيراني تهران مشغول به كار هستند و به طور متوسط، چرخ زندگي حداقل 6 نفر با هر دستگاه تاكسي مي‌چرخد.

مهندس محمد حقّاني افزود: انتخاب و معرفي تعدادي راننده از بين هزاران راننده تاكسي تهران كار دشواري است و از اين رو، اگر بخواهيم حق مطلب را اَدا كنيم، بهتر است بگوييم تهران بیش از 100 هزار تاكسيران دارد كه همگي آنها شايسته كسب عنوان تاكسيران برتر هستند.

وي با اشاره به اين كه 104 هزار راننده تاكسي تهران به اتفاق خانواده‌‌هايشان، خانواده ‌اي بسيار بزرگ را تشكيل مي ‌دهند كه جمعيت آن به 520 هزار نفر مي رسد، اظهار كرد: به اين ترتيب بيش از يك درصد جمعيت تهران، تاكسيران و حدود 6 درصد از جمعيت تهران نيز خانواده تاكسيرانان هستند.

مهندس حقّاني با بيان اين كه 78 هزار دستگاه تاكسي، روزانه 4 و نيم ميليون نفر را در تهران جا به جا مي‌كنند، تصريح كرد: اگر قرار بود اين تعداد جمعيت با خودروي شخصي جا‌ به جا شوند، روزانه حداقل يك ميليون دستگاه خودروي اضافي وارد معابر شهري تهران مي ‌شد.

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در پایان با تأكيد بر آثار مثبت فعاليت ناوگان تاكسيراني به ويژه تاكسي‌ هاي پاك بر كاهش و كنترل آلودگي هواي تهران، خاطرنشان كرد: رانندگان تاكسي با فعالیت خستگی ناپذیر در گرماي تابستان و سرماي زمستان، ناملايمات اجتماعي و اقتصادي فراواني را تحمل مي‌ كنند و در واقع سنگ زيرين چرخ حمل و نقل شهري هستند.