تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به کندی پیش می رود
تاريخ خبر: يکشنبه، 11 مهر 1395 ساعت: 09:53

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی گفت: روند هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی در حال حاضر به کندی پیش می رود.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: هم اکنون به جای تمرکز بر روی هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی بیشتر  به مقوله کال سنتر (مرکز تماس) توجه می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی در تلاش است با هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی، پرداخت کرایه به صورت الکترونیک انجام شود و مبادله پولی بین راننده و مسافر از بین رود.

وی با بیان اینکه پرداخت نقدی کرایه تاکسی ها یک معظل به شمار می رود، عنوان کرد: رویه هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی فعلا مختص تهران است ولی در آینده نزدیک می توان این پروسه را در سایر شهرهای کشور اجرایی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص نظارت بر طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی اذعان داشت: نظارت و اجرای طرح هوشمند سازی تاکسی های پایتخت برعهده سازمان تاکسیرانی است.

وی در ادامه با اشاره به اثرات مثبت هوشمند سازی تاکسی ها بیان کرد: پروسه هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی در بهبود معاملات سفر، پیگیری آسانتر اطلاعات راننده و تاکسی، کاهش سفر درون شهری و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت مسافران تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: اخیرا برخی از بخش های خصوصی که زیر نظر سازمان تاکسیرانی قرار ندارند به صورت مستقل اقدام به هوشمند سازی تاکسی ها نموده اند.

شاکری در ادامه خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل ترافیک شهر تهران ارائه دهنده طرح هوشمند سازی ناوگان تاکسیرانی بوده و با توجه به صدور مصوبه شورای شهر بایستی با همکاری کلیه ارگانهای ذیربط هرچه سریعتر راه حلی کارآمد برای اجرای این طرح ارائه شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص نصب دستگاه GPS بر روی تاکسی ها اضافه کرد: علی رغم مصوبه شورای شهر تاکنون بر روی هیچ یک از تاکسی های گردشی، دستگاه GPS بر روی تاکسی های گردشی نصب نشده است.