تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


توقف «طرح كاهش» ناشي از ناتواني در اجراي قانون است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 7 مهر 1395 ساعت: 10:27

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، در پي اعلام توقف موقت اجراي طرح كنترل آلودگي هواي شهر تهران موسوم به «طرح كاهش» همزمان با آغاز فصل پاييز و نزديك شدن به وقوع پديده وارونگي دما (اينورژن)، رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران از متوقف شدن ناگهاني اين طرح به شدت انتقاد كرد.

 اقبال شاكري با انتقاد شديد از توقف موقت اجراي طرح كاهش گفت: در مورد اين طرح، ماه ها كار كارشناسي انجام شد و ماه ها طول كشيد تا اين طرح در شوراي عالي ترافيك مورد بررسي و تصويب قرار گرفت.

وي با اشاره به اين كه در مورد طرح كاهش، هزاران ساعت كار كارشناسي انجام شده، افزود: اين كه چنين طرحي بعد از اين همه بررسي، سرانجام عملياتي شده و به مرحله اجرا در آمده اما با گذشت كمتر از يك هفته از اجرايي شدن آن به يك باره متوقف شود، جاي تذكر دارد.

نماينده مردم در شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر لزوم عمل به قانون، معاينه فني را قانوني دانست كه نمي توان آن را متوقف نمود و خاطرنشان كرد: كنار گذاشته شدن ناگهاني طرح كاهش يا از عدم اطلاع دقيق مجريان قانون از قانون ناشي مي شود يا نشان دهنده ناتواني نهادهاي مربوطه در زمينه اجراي قانون است.