تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


طرح دوچرخه همگاني به مناطق شرق تهران می رسد
تاريخ خبر: يکشنبه، 4 مهر 1395 ساعت: 15:58

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح دوچرخه همگاني در وهله نخست در منطقه 8 اجرا شد، گفت: این طرح در اجرای دوم به مناطق شرق تهران می رسد.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه نقاط ضعف این طرح در اجرای نخستین شناسایی شده و زیر ساخت های آن برای اجرای مجدد آماده می شود، اظهار کرد: طرح جدید در مسیر وسایل حمل و نقل عمومی همانند مترو و اتوبوس قرار خواهد گرفت و ایستگاه های دوچرخه سواری در کنار ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان استفاده از دوچرخه با کارت مترو می توانند از این وسیله استفاده کنند، ادامه داد: در طرح جدید استفاده از کارت های مبلغ دار یک ساله مترو در دست بررسی است تا شهروندان با استفاده از آن دوچرخه را تحویل بگیرند و در ایستگاه مقصد دوچرخه را تحویل دهند و مبلغ مورد نظر از کارتشان کسر می شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات زیرساختی طرح جدید در حال انجام است، عنوان کرد: این طرح، مکمل جابه جایی در پایتخت است و یک فرد تا محدوده ای که مترو و اتوبوس وجود دارد از آن استفاده می کند و در ادامه، مسیرهای خود را با دوچرخه طی خواهد کرد.

قناعتی با اشاره به اینکه پس از اجرای این طرح، لزومی به استفاده از تاکسی و خودرو نیست، اضافه کرد: برای طرح دوچرخه همگاني در برنامه 5 ساله دوم شهرداری سهمیه، بودجه و برنامه تعریف شده است.

وی ادامه داد: اگرچه طرح دوچرخه همگاني در وهله نخست در منطقه 8 اجرا شد اما پس از بررسی های متعدد این طرح تغییراتی داشته که در اجرای بعدی مشکلات پیشین در آن دیده نخواهد شد.