تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


توسعه و گسترش شبکه های حمل و نقلی منطقه 22
تاريخ خبر: يکشنبه، 14 شهريور 1395 ساعت: 10:19

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران فرهنگسازی در حوزه حمل و نقل شهری را یکی از ملزومات اصلی جامعه ایرانی عنوان کرد و گفت: راه اندازی خطوط ریلی ترکیبی جاده ای و ریلی در ایران مشکلات خاص خود را دارد و تا حدودی کاری نشدنی به نظر می رسد.اما در حال حاضر توسعه ناوگان حمل و نقلی سریع السیر8 و 9 و 10 شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و بنظر می رسد با افزایش تعداد ایستگاههای اتوبوس در محور اتوبان همت این مشکل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

 

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در جمع شورایاران محلات دوازدهگانه این منطقه در سخنانی اظهار کرد: توسعه و گسترش شبکه های حمل و نقلی منطقه 22  یکی از موضوعات مهمی است که در رابطه با این منطقه وجود دارد. به اعتقاد من تنها راه چاره برای حل و فصل مشکلات حمل و نقلی این منطقه حمل و نقل ریلی است. ایجاد و توسعه شبکهLRT  یکی از مواردی است که چند هفته اخیر مطرح شده است اما باید به این نکته نیز اشاره شود که با توجه به تقاضای سفری که در منطقه 22 وجود دارد نیاز به شعب حمل و نقل ریلی درون شهری در حد انبوه با مترو و در زیر زمین بیشتر احساس می شود و در آینده نیز این نیاز بیشتر هم خواهد شد و چون این منطقه میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال است، نیاز به یک خطوط حمل و نقلی قوی است که نیاز شهروندان را برطرف نماید.

وی افزود: با توجه به عدم وجود زیرساخت ها و کمبود شبکه های حمل و نقلی جاده ای راه اندازی LRTمشکلات خاص خود را دارد و قبل از راه اندازی آن باید یکسری سازه ها ایجاد شود و فرهنگسازی ها در این خصوص به خوبی انجام شود. با توجه به اینکه فرهنگ رانندگی در کشور ما در سطح پایینی قرار دارد، ترکیب خطوط ریلی و جاده ای مشکلاتی را به وجود خواهد آمد. راه اندازی این شبکه و ترکیبی از ریل و جاده در شهر تهران نیازمند تامین زیرساخت های لازم و همچنین فرهنگسازی در حوزه حمل ونقل شهری است. باید از زاویه و دریچه فرهنگ نیز به آن نگاه شود.

وی تامین شبکه های زیربنایی را یکی از حیاتی ترین مسائل در کلانشهرها عنوان کرد و گفت:با توجه به ظرفیت بالای دریاچه شهدای خلیج فارس باید تلاش ها برای بهره برداری بیشتر و بهتر از آن افزایش یابد. هرچند طی سالها در این رابطه زحمات و  هزینه های زیادی در بحث تملک و دیگر موارد مربوط به دریاچه صورت گرفته است، اما در حوزه بهره برداری آن باید خیلی بهتر وارد عمل شویم و موضوعات ترافیکی و تازه نگه داشتن آب دریاچه و مسائل جانبی و بهداشتی آن نیز مهم به نظر می رسد.

دنیامالی در پایان سخنان خود عنوان کرد: با توجه به اینکه منطقه 22 به عنوان قطب گردشگری شهر تهران به حساب می آید،می توان با استفاده از ظرفیت اماکن تفریحی و فرهنگی آن برای توسعه و ارتقای فرهنگ دینی،انقلابی و اعتقادی بهره برد و تعبیه درست شبکه های زیربنایی آب و فاضلاب و برق و ...در این منطقه باعث کاهش هزینه ها و خدمات رسانی بهتر به شهروندان می شود و امید است با ارتباطات خوبی که وجود دارد شاهد سرعت بیشتری در این بخش در این منطقه باشیم