تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


23 رام قطار جديد تا پايان سال وارد ناوگان مترو می شود
تاريخ خبر: جمعه، 22 مرداد 1395 ساعت: 12:54

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قائم مقام شهردار تهران در جلسه بررسي پيشرفت خطوط 6 و 7 متروي پايتخت و فرودگاه حضرت امام (ره) با تأكيد بر اين كه براي خدمت به شهروندان، حتي يك روز را نیز نبايد از دست بدهيم و از اين رو در پروژه مترو، هر روز برايمان حياتي بوده و روز طلايي محسوب مي شود.
دكتر عيسي شريفي افزود: تونل‌ هاي خطوط جديد مترو را بايد هر چه زودتر ريل‌ گذاري کنيم، چرا كه گذاشتن ريل، حركت جديد و تحول بزرگي را در مجموعه مترو به وجود مي آورد.
وي با اعلام اين كه مجموعه مترو در حوزه بهره برداري بايد برنامه ريزي کند تا به محض اتمام خطوط 6 و 7 مترو و متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، حتی يك روز هم معطل نشويم، تأكيد كرد: روند كار زنجيره مترو از حفر تونل گرفته تا ساخت واگن و از تأمين منابع مورد نياز گرفته تا بهره‌ برداري از مجموعه، مانند دانه هاي تسبيح هستند كه در كنار هم معنا و مفهوم مي یآبند.
خط 6 مترو يك ميليون مسافر را جا به‌ جا مي‌ كند
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه هر چه تفكر سيستمي در مجموعه جامع تر و كامل تر باشد، موفقيت در آن مجموعه زودتر و بزرگ تر اتفاق می افتد، اظهار کرد: دغدغه از دست ندادن فرصت خدمت، خط قرمز مديريت شهري در خدمات رساني به شهروندان است.
دكتر شريفي با بيان اين كه براي راه اندازي هر چه سريع تر خطوط جديد مترو، علاوه بر دستگاه هاي حفار مترو موسوم به تي بي ام، باید جبهه هاي كاري جديدی نیز از طريق انجام حفاري تونل با روش هاي دستي گشوده شود، تصريح كرد: عمليات حفر مترو را بايد با سرعت تر انجام دهيم و منتظر رسيدن تي بي ام نمانيم.
وي با تأكيد بر اين كه خط 6 مترو به همراه بخش جنوبي آن که به شهر ري متصل مي ‌شود، بايد افتتاح شود و اين اتصال، شيريني افتتاح اين خط را بیشتر مي ‌‌كند، اضافه كرد: خط 6 پس از بهره برداري كامل، اين ظرفيت را دارد كه روزانه يك ميليون تا يك ميليون و 200 هزار نفر را جا به جا كند و به همين دليل است كه در كل پروژه هاي شهري، اولويت با مترو است.
واگن سازي مترو توليد خود را دو برابر كند
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه کارخانه واگن‌ سازي متروی تهران بايد سرعت كار خود را دو برابر كند و پا به پای ساخت تونل، نسبت به توليد واگن اقدام نمايد، اظهار كرد: واگن سازي مترو به جز توليد واگن های جدید، بايد نسبت به بازسازي كامل و به اصطلاح اُورهال واگن هاي قديمي نیز اقدام نمايد.
دكتر شريفي با بيان اين كه كارخانه واگن سازي متروي تهران بايد سرعت تحويل واگن را بيشتر كند، تصريح كرد: مبناي انتظارمان از واگن سازي مترو، تحويل 23 رام قطار جدید مترو تا پایان سال است تا به تدريج وارد ناوگان ریلی پایتخت شوند و جهت جا به ‌جايي مسافران در خطوط جديد مورد استفاده قرار گيرند.
وي با تأكيد بر اين كه در كار با كسي رو در بايستي نداريم و اگر پيمانكاري نتواند مطابق با برنامه پيش‌ بيني شده حركت كند، نسبت به تعيين تكليف آن اقدام مي كنيم، اضافه كرد: حركت پروژه ها طبق برنامه زمان بندي شده برايمان بسيار مهم است و نمي توانيم بپذيريم پروژه ای از برنامه عقب بیفتد.
زنجيره پروژه مترو اولويت اول پروژه‌ هاي شهري است
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به اين كه بر اساس تصميم مديريت شهري به موجب تدبير حكيمانه و عالمانه شهردار محترم تهران، اولويت اول پروژه هاي شهري، حمايت از مجموعه فعاليت هايي است كه در زنجيره پروژه مترو قابل تعريف است، اظهار كرد: برای تحقق اين تدبير از هيچ حمايتي به منظور پيشرفت روند كار خطوط 6 و 7 مترو، فروگذار نمي كنيم.
دكتر شريفي با بیان اين كه پروژه هاي مترو نبايد عقب بيفتند و به اين منظور بايد سه شيفته كار كنيم و ريل گذاري تونل هاي حفاري شده را هر چه زودتر آغاز كنيم، تصريح كرد: انتظار داريم با مديريت قوي و فكر جديد، تمركزمان را بر روي خط 7 بگذاريم، تصريح كرد: انتظار داريم 6 ايستگاه اين خط را هر چه سريع تر، به بهره برداري برسانيم.
وي در پايان با تأكيد بر اهميت خط متروی فردگاه امام خميني (س) به عنوان راه ورود و خروج بين المللي از اقصي نقاط جهان به تهران، خاطرنشان كرد: به موازات اجرای خط متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، باید نسبت به تأمین ایمنی این خط و تجهيز آن به دوربين هاي نظارت تصويري که از اهميت ويژه اي برخورداراند نیز اقدام کنیم.
مازیار حسینی: ورود ايستگاه هاي جديد مترو مناطق را متحول مي كند
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين جلسه كه با حضور معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، مديرعامل بانك شهر، مديران عامل شركت مترو و شركت بهره برداري مترو، شهرداران مناطق مربوطه و مجريان، مشاوران و پيمانكاران مترو برگزار شد، گفت: همزمان با پيشرفت خطوط 6 و 7 مترو، تحول در مجموعه حمل و نقل براي اثربخشي مضاعف خطوط جديد مترو را در دستور كار قرار داده‌ ايم.
دكتر مازيار حسيني با اعلام اين كه پايانه هاي حمل و نقل عمومي، مكمل ايستگاه هاي مترو هستند و همزمان با افتتاح هر ايستگاه جدید‌ آغاز به كار می كنند، افزود: ورود ايستگاه ‌هاي مترو به هر منطقه، در آن منطقه تحول ايجاد مي كند و از این رو، بازنگري در مسيرهاي اتوبوس و تاكسي را اجتناب ناپذير مي نمايد.
وي از توليد و تأمين واگن هاي مورد نياز برای خطوط جديد مترو به عنوان بحث كليدي مترو نام برد و خاطرنشان كرد: معماري ايستگاه هاي مترو از اهميت ويژه اي برخوردار است و در اين ميان، معماري ایستگاه متروي فرودگاه حضرت امام (ره) كه دروازه ورود به كشورمان است از اهميت مضاعف برخوردار است.
درويشي: نگفتم ايرباس نخريد، گفتم مترو هم بخريد
مجري خط 6 مترو در گزارش خویش با اشاره به اين كه 8 هزار و 50 نفر نيروی انسانی در 78 كارگاه اين خط فعال هستند و در فاز نخست، 8 و و نيم كيلومتر از بخش جنوبي اين خط افتتاح مي شود، اظهار كرد: براي اولين بار، ركورد 9 پارت بتن ريزي با يك قالب در كارگاه متروی پارك لاله شكسته شد.

همچنين مجري خط 7 مترو نیز در گزارش خود با بيان اين كه بخشي از اين خط از زير رَمپ تونل توحيد عبور مي كند، تصريح كرد: از مجموع 20 كيلومتر خط و 19 ايستگاه پيش بيني شده خط 7 مترو، 6 ايستگاه آن به زودي به بهره برداري مي رسد.
گفتني است مديرعامل شركت متروي تهران نيز با ارائه توضيحي در خصوص اظهاراتش در مراسم افتتاح ايستگاه متروي سهروردي گفت: نگفتم ايرباس نخريد، گفتم اهميت مترو از ايرباس كمتر نيست و اگر هواپيماي ايرباس مي خريد، قطار مترو هم بخريد و به نظر نمي رسد حتی گفتن چنين واقعيت هايي در شرايطي كه تعهد دولت مبني بر تامين يك هزار دستگاه واگن مترو هنوز عملي نشده، اِشكالي داشته باشد.