به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مجری پروژه خط 7 متروی تهران گفت: از پیشرفت 42 درصدی 27 کیلومتر خط 7 مترو تهران خبر داد و گفت : دو فاز برای بهره برداری از این ایستگاه تعیین شده است .
عباس اسکندری با بیان اینکه خط 7 مترو به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه در دو فاز در دست احداث است، اظهارکرد: خط 7 مترو عمیق ترین خط متروی تهران بوده که با خطوط 1 ، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد.به طوری که خط 7 ازبزرگراه هجرت-ورزشگاه جهان پهلوان تختي-جنوب شرق تهران- آغاز شده و تا بزرگراه اشرفی اصفهانی-شمال غرب تهران- ادامه دارد.
به گفته اسکندری این خط با 25 ایستگاه زیر زمینی به عمق 40 تا 45 متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو گذر خواهد کرد .
مجری پروژه خط 7 مترو تصریح کرد: 12 کیلومتر از فاز نخست این پروژه با 10 ایستگاه حد فاصل میدان محمدیه تا گیشا در دست اجراست که حفاری تونل در این مسیر به طور صد در صد به اتمام رسیده است و در بخش ایستگاه 22 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم .
اسکندری با اشاره به اینکه در فاز نخست ابتدا 4 ایستگاه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: طبق برنامه و در صورت تامین اعتبارات این خط تا شهريور 94 آماده بهره برداري می شود.
مجری خط 7 متروی تهران با اشاره به اینکه دستگاه مکانیزه حفار (تی.بی.ام) در حال حاضر در فاز دوم این خط در حال حفاری است، بیان کرد: 2 دستگاه تی.بی.ام ( TBM) در خط 7 مترو در حال حفاری است که یکی از جنوب به شمال تهران از محدوده خیابان نواب- بریانک وارد خط شده و به سمت میدان کتابی به طول 14 کیلومتر در حال پیشروی است. به طوری که اکنون 8 کیلومتر از مسیر فوق حفاری شده است.
به گفته اسکندری دستگاه تي بي ام شرقي-غربي خط 7 در حال حاضر روزانه 15 متر حفاري انجام مي دهد و و اکنون دستگاه حفار 500 متر بعد از میدان قیام قرار دارد. به طوری که از 13کیلومتر مسیر حفاری تاکنون 6 کیلومتر حفاری شده است.
وی ادامه می دهد: اگرچه طبق طراحي اوليه مسیر حفاری کمی متفاوت بود، اما به دلیل سست بودن خاك و بافت فرسوده اين مسیر از میدان قیام به سمت شرق تغيير يافت.
وی خاطرنشان کرد: این خط با خط 6 در محدوده کوی نصر؛ تقاطع چمران و نواب و همچنین در خیابان 17 شهریور تقاطع دارد. ضمن اینکه با خط 4 در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط یک در خیابان محمدیه، ایستگاههای تبادلی خواهد داشت.
وی افزود: خط 7 در بخش سیویل در مجموع 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه باید اولویت مشخص شود هنوز ریل گذاری صورت نگرفته و از لحاظ اولویتدهی در مقایسه با خط 6 مترو تهران، فاز اول خط 7 دارای اولویت بیشتری است.