تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تهران بدون مدیریت یکپارچه شهری در معرض تهدید است
تاريخ خبر: يکشنبه، 30 خرداد 1395 ساعت: 15:35

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،  رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اينكه حادثه آتش سوزی شهران نشان داد که نبود کانال مشترک تاسیسات شهری تا چه اندازه می تواند براي شهر تهران آسیب زا باشد، گفتبا توجه به نتايج بررسي ابعاد حادثه و توضیحات ارائه شده از سوی مسئولان شهرداری، در وهله نخست خوشحالیم که مدیریت بحران را به سازمان بحران تبدیل کردیم تا در زمان وقوع حوادث مدیریت بهتری را شاهد باشیم.

 

مهدي چمران در جريان دویست شصت و هشتمین جلسه غيرعلني شوراي شهر، با بيان اينكه در هنگام وقوع حادثه شهران گمانه زنی های بسیاری شد و شایعه های زیادی که از جمله آن می توان به دیر رسیدن نیروهای آتش نشانی که در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ رسیده بود اشاره کرد، تصريح كرد:  با توضیحات شهردار تهران مبنی بر رسیدن نیروها ظرف 2 دقیقه این مهم باید اصلاح شود.

وي با بیان اینکه لزوم احداث کانال شهری مي‌بایست بیش از پیش جدی گرفته شود، اظهار كرد: تاسیسات شهری یک ضرورت شهری است ولی متاسفانه در اجرای آن از سوی نهاد های مسئول کوتاهی می شود. در همين راستا من از مدیریت شهری می خواهم این مهم را لااقل در بزرگراه های جدید التاسیس ایجاد کنند.

چمران همچنین با اشاره به اینکه استفاده همزمان از انرژی ها کاری مقرون به صرفه نیبست، خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا این گونه است که هیچ وقت انرژی ها را در کنار هم استفاده نمی کنند(برق در کنار گاز)، حال آنکه ما این کار را در روستاهایمان نيز انجام می دهیم و فکر می کنیم کار درستی انجام داده ایم.

وي یاد آور شد: باید جسارت و شجاعت این را داشته باشیم که این رویه را تغییر دهیم، البته به شرط آنکه شرایطی فراهم شود تا قیمت برق همطراز گاز ارزان شود تا برای مشترکان مقرون به صرفه باشد. این حادثه به ما یادآوری کرد که نبود مدیریت یکپارچه شهری تا چه اندازه می تواند مخاطره آمیز باشد. از این رو لزوم ایجاد این مهم برای تهران اجتناب ناپذیر است.

رئيس شوراي شهر تهران پیشنهاد داد كه کمیته ای تشکیل شود تا ضمن بررسی ابعاد این حادثه به صورت تخصصی دستورالعملی در این راستا نيز تهیه شود.