تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


دقت ،سرعت و سلامت برای اقتصاد مقاومتی یک امر ضروری است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 26 خرداد 1395 ساعت: 09:14

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به آمار وزیر دادگستری گفت: شما اعلام کردید که 6 میلیون پرونده در محاکم قضایی و 3 میلیون پرونده در شورای حل اختلاف وجود دارد. اگر 2 طرف این پرونده ها را حساب کنیم و هر پرونده حداقل یک خانواده 3 نفره را شامل شود و یک وکیل، بدین معنا است که 72 میلیون ایرانی درگیر پرونده های قضایی هستند.

 اقبال شاکری با بیان اینکه این آمار بالا نشان می دهد یک مشکل اساسی داریم، تصریح کرد: آیا آمادگی رسیدگی به این پرونده ها در محاکم قضایی وجود دارد؟ انصافا خیر.

وی با اشاره به اینک آمار افراد تحصیل کرده جامعه ما بالا هستند و مردم انتظار برخوردهای قضایی  دارند، ادامه داد: شاید مشکل ناکارآمدی پاسخگویی دستگاه هاست و طولانی شدن این محاکم به آسیب ها دامن می زنند و فساد ایجاد می کنند.

شاکری با تاکید بر اینکه دقت و سرعت و سلامت برای اقتصاد مقاومتی یک امر ضروری است، افزود: در دیوان عدالت اداری دو برابر قد قاضی ها پرونده روی میزهاست. تعداد قابل توجهی قضات در کمیسیون های مختلف هستند. در اینجاست که نقش قضات در این کمیسیون های تخصصی به ویژه حوزه شهری می تواند موثر باشند و این قضات با برخوردهای مقتضی مشکلات را در همین دعاوی حل کنند.