تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بازبینی مصوبات مربوط به آلودگی هوا در صحن شورا الزامی است
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 خرداد 1395 ساعت: 10:47

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اخیرا دولت مصوبات خوبی درخصوص کنترل آلایندگی ها داشته است. ضمن آنکه یکسری قوانین قبلی نیز داریم که اگر اجرا شوند بخش عمده ای از مشکلات حل می شود.

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل گرما هستیم، گفت: موضوع آب مثل همیشه یکی از نگرانی های همه ما است. از همین رو پیشنهاد می دهم از مدیر شبکه 5 تهران دعوت کنیم تا در زمینه صرفه جویی ها نشستی در صحن شورا برگزار شود.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور دویست و شصت و هفتمین جلسه شورا افزود: بهتر است تا فصل گرما از راه نرسیده اقدامات کارسازی انجام دهیم به ویژه در زمینه بازآموزی مفاهیم آموزشی صرفه جویی و اطلاع رسانی به مردم.

وی با تاکید بر اینکه مدیر شبکه 5 تهران از مدیران جوانی است که تاکنون نیز اقدامات بسیار مفیدی در این زمینه انجام داده است، بیان کرد: می توانیم از پتانسیل های این شبکه استفاده کنیم زیرا شبکه 5 یکی از شبکه هایی است که مسائل دولت و شوراها را حمایت می کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه اخیرا برنامه های مفیدی در حوزه سلامت، سوانح رانندگی و تصادفات و صرفه جویی ها در این شبکه انجام می شود، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های امروز ما آلودگی هواست. اخیرا دولت مصوبات خوبی درخصوص کنترل آلایندگی ها داشته است. ضمن آنکه یکسری قوانین قبلی نیز داریم که اگر اجرا شوند بخش عمده ای از مشکلات حل می شود.

دنیامالی از کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا خواست تا درخصوص قوانین بازبینی انجام دهد و  گزارش این بازبینی را در صحن مطرح کند و گفت: می توانیم بر اساس نتایج این گزارش از دستگاه های ذی صلاح دعوت کنیم تا قوانین قبلی در نشست هایی مشترک بازبینی شوند و اگر نیاز باشد قوانین بار دیگر در آستانه فرارسیدن فصل پاییز و زمستان مرور شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا متذکر شد: اگر برنامه های اجرایی دستگاه های دیگر را مرور کنیم، این اقدام کمک می کند تا سال جاری با شرایط بهتری آغاز و دستگاه ها با جدیت بیشتری وارد میدان شوند تا آلودگی های احتمالی کاهش یابد.