تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


کاهش چشمگیر زمان ارجاع پرونده های نظام مهندسی با ورود شهرداری
تاريخ خبر: شنبه، 22 خرداد 1395 ساعت: 10:54

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از کاهش چشمگیر زمان ارجاع پرونده های نظام مهندسی پس از ورود شهرداری به این موضوع خبر داد و گفت: عرصه خدمات فنی مهندسی باید یک عرصه رقابتی شود تا مردم با اختیار خود و بر اساس توانمندی مهندسی شان مهندسان مورد نظرشان را انتخاب کنند.

 

محمد سالاری با اشاره به اینکه آخرین توافق هایی که در جلسه مشترک شهرداری و سازمان نظام مهندسی و شورا صورت گرفت امروز در روند ارجاع در سازمان لحاظ می شود، تصریح کرد: با تغییرات جدید رخ داده زمان فرآیند ارجاع کار کاهش چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به اعتراض های اخیر برخی مهندسان معترض در مقابل ساختمان بهشت نسبت به ادامه روند ارجاع در سازمان نظام مهندسی خاطر نشان کرد: در میان اعضای سازمان نظام مهندسی دو نگاه وجود دارد. یکی این است که مطابق با تفاهم نامه های امضا شده، روند ارجاع صورت بگیرد و کار به صورت عادلانه و سهمیه بندی شده بین تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی تقسیم شود . نگاه دومی نیز وجود دارد که هم به شخصه به آن معتقدم و هم وزیر راه آن را قبول دارد، مبنی بر اینکه مردم می بایست این اختیار را داشته باشند تا بر اساس توانمندی مهندسی سازه شان و میزان تعهدی که دارند، خودشان مهندسان ناظر را انتخاب کنند.

سالاری با یادآوری اینکه در عرصه ارائه خدمات مهندسی تعداد قابل توجهی از اعضای سازمان نظام مهندسی در حرفه خودشان مشغول به کار نیستند و علاقه ای نیز به اینکه در این حرفه فعال باشند ندارند، تصریح کرد: در اینجا این پرسش مطرح است که چرا مهندسانی که در این حرفه مشغول به کار نیستند و به حرفه دیگری رفته اند، در فرآیند کاری و به صورت سهمیه بندی شده به آنها ارجاع پرونده صورت گیرد در حالی که علاقه ای به این حرفه ندارند.

این عضو شورای چهارم شهر تهران با اشاره به اینکه مسائل مربوط به نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان بر اساس رشد و پیشرفت تکنولوژی و اعتلای دانش مهندسین دنیا و کشور به طور مستمر در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با فناوری های نوین در ساختمان سازی ها و موضوعاتی از این دست هر روز علم در حال پیشرفت است و این گروه از مهندسانی که علاقه ای به این حرفه ندارند لزومی ندارد که در روند ارجاع پرونده ها قرار گیرند.