تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


انتقاد از اجرای حکم شلاق کارگران معدن طلای تکاب
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 خرداد 1395 ساعت: 10:56

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اجرای حکم شلاق برای کارگران معدن طلای تکاب آذربایجان غربی گفت: در ده روز گذشته یک واقعه ای رخ داده که همه محافل اجتماعی و کارگری را بهت زده کرده و به حیرت فرو برده است، گویی به دوران قرون وسطی و برده داری مزارع پنبه بازگشته ایم.

 

محسن سرخو در تذکر پیش از دستور دویست و شصت و پنجمین جلسه شورا با بیان اینکه این حادثه در کشور بی سابقه بوده و تا به حال نظیر آن را نداشتیم، تصریح کرد: این حکم در سال گذشته صادر شده است و اجرای آن محافل اجتماعی و جامعه کارگری را خیلی تحت تاثیر قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از کارگران معدن طلای تکاب در آذربایجان غربی خواسته های صنفی شان را مطرح کرده بودند اما با حکم قضایی محکوم به شلاق شدند، ادامه داد: درست است که مدیرکل کار استان برکنار شده اما اینکه تعدادی از کارگران که کار سخت دارند تن رنجورشان را به شلاق بدهند واقعا اسف بار است.

سرخو افزود: از ریاست قوه قضائیه و وزیر کشور تقاضا دارم که هیات یا افرادی را مشخص کنند که این موضوع را بررسی کنند بلکه یک التیامی باشد بر تن رنجور شلاق خورده کارگران این معدن طلا تا تضمینی باشد برای اینکه شاهد تکرار این وقایع در کشور نباشیم.