تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


دولت باید برای حل معضلات اجتماعی اقدام کند
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت: 12:28

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به کاربردی بودن فضای مجازی، استفاده نا صحیح از این فضا را جزو علل ناهنجاری‌های اجتماعی دانست.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، در واکنش به مسائل اجتماعی و مهم‌ترین آنها خودکشی که این روزها بیش از پیش دیده و شنیده شده است گفت: اصل خودکشی و انتحار از نظر جامعه یک فعل ناپسند و از لحاظ دینی فعل حرام است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه این اتفاقاتی که این روزها در شهر تهران اتفاق افتاده باعث تاثر و تاسف همگان و به خصوص اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران شده است افزود: اینطور که گفته شده، افرادی که دست به انتحار و خودکشی زدند انگیزه‌های مختلف و گوناگون داشته‌اند.
حجت الاسلام ناصحی با ذکر این نکته که این اتفاق نه در کشور ما نه در کل دنیا اتفاق تازه‌ای نیست و در همه جای دنیا وجود دارد تصریح کرد: بعضی از انسان‌های ضعیف‌النفس و ضعیف‌الاراده در مقابل ناگواری‌های زندگی و تلخی‌های عرصه حیات، از تحلیل مشکل در درون خودشان عاجزند لذا در برابر خواسته‌های هوا و هوس و انگیزه‌های غلط درونی و بیرونی دست به خودکشی می‌زنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ضمن زشت و ناپسند خواندن عمل خودکشی تاکید کرد: سعی و تلاش ما در شورای اسلامی شهر تهران این است که بتوانیم برای رفع بعضی از معضلات زندگی تا اندازه‌ای که توان و اختیار داریم و با هماهنگی شهرداری تهران برای حل نگرانی‌هایی که بابت این خودکشی‌ها در سطح جامعه به وجود می‌آید کمک و مساعدت کنیم.
حجت الاسلام ناصحی با ذکر این نکته که برای حل این معضلات اجتماعی مثل خودکشی دولت محترم باید کاری کند نه شورای شهر ادامه داد: شورای شهر این چنین اختیاراتی در دست ندارد که بتواند کارها و اموری را که خواسته همه مردم است برآورده کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اعتقاد به اینکه بعضی از علل این خودکشی‌ها ریشه در اشتغال و اختلافات خانوادگی و زندگی دارد گفت: فضای مجازی، امکانات الکترونیکی، برخی محاورات و گفت و گوها، خبرها و شبکه‌های اجتماعی که در اختیار جوانان قرار گرفته یکی از علل و سبب تلخی‌های زندگی شده است.
حجت الاسلام ناصحی در پایان تاکید کرد: اینها وسایل بسیار قابل قبولی هستند و در اثر پیشرفت علم و صنعت و تکنولوژی ما باید خودمان را همراه این تکنولوژی پیش ببریم. اما ضمن همه این محسنات، در کنارش این تلخی‌ها هم وجود دارد که زندگی را گاهی سخت می‌کند. معتقدم این امکانات بعضا سبب این خودکشی‌ها هم می‌تواند باشد.