تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تصویب شرح وظايف كميسيون‌هاي شش گانه شورا تا قبل از تابستان
تاريخ خبر: دوشنبه، 3 خرداد 1395 ساعت: 09:08

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،  رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران از بررسي و انجام كار كارشناسي بر مشخص و مصوب شدن شرح وظايف كميسيون‌هاي شش‌گانه شوراي شهر تهران خبر داد و گفت: هنوز شرح وظايف كميسيون‌ها به تصويب در صحن نرسيده‌ و در تلاشيم تا پيش از آغاز تابستان اين شرح وظايف در صحن مطرح و تصويب شود.

 

پرويز سروري با تاكيد بر اينكه كميسيون‌هاي شش گانه و كميته‌هاي شورا پس از تصويب شرح وظايف‌شان در صحن مي‌توانند با شفافيت بیشتری پيگير وظايف مشخص‌شان باشند، تصريح كرد: مشخص شدن اين شرح وظايف مهم‌ترين دستور كميسيون‌ نظارت شوراست كه از طرف كميسيون تلفيق به كميسيون نظارت احاله شده و تاكنون كار كارشناسي سنگيني از سوي كارشناسان صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه هم‌اكنون در كميسيون‌ها به صورت غيرتصويبي عمل مي‌شود و تصميم‌گيري‌ها گاه به نوعي سليقه‌اي هستند، گفت: در نظر داريم اين تصميم‌گيري‌هاي سليقه‌اي با كار كارشناسي بررسي و در فرآيند تصويب قرار ‌گيرند تا به شكل قانوني در آيند. از همين‌روست كه تصويب شرح وظايف كميسيون‌هاي شش گانه شورا از اهميت وي‍ژه‌اي برخوردار است.

وي همچنين از اجراي ضريب k (عوارض از راسته‌های تجاری) از ابتداي ماه خردادماه در شهرداري‌هاي مناطق 22 گانه خبر داد و گفت: ضريب k هم يك مصوبه از جنس شهرسازي است و هم مصوبه‌اي كاملا نظارتي است. از اين نظر كه با اجراي اين ضريب به تعبيري مي‌توانيم بگوييم كه كميسيون توافق‌ها در مناطق جمع مي‌شود و شفاف‌سازي در زمينه هزينه‌هاي متفرقه صورت مي‌گيرد.

سروري با تاكيد بر اينكه با اجراي ضريب k شهروندان از هرگونه عامل غيرشفافي در پرونده‌هايشان مطلع مي‌شوند، افزود: در نشستي با مسئولان شهرداري در ماه قبل مشكلات و موانع بر سر راه اجراي ضريب k بررسي شد و معاونت شهرسازي اعلام كرد كه در تلاش است از ابتداي خردادماه ضريب k به اجرا درآيد.

رئيس كميسيون نظارت شوراي شهر اجراي ضريب k در مناطق شهرداري را تحول بزرگي در جلوگيري در اعمال سليقه‌ در هزينه‌هاي مردمي خواند و گفت: با اجراي اين مهم شاهد خواهيم بود كه نظارت به صورت سيستمي اعمال شود نه موردي و پرونده‌هاي حوزه شهرسازي نيز روند كاملا قانوني به خود مي‌گيرند.