تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


معیشت رانندگان و تورم تعیین کننده میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی است
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 اسفند 1394 ساعت: 13:36

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران از اظهار نظر قطعی درباره میزان افزایش نرخ تاکسی ها در سال 95 ، خودداری کرد و گفت : میزان افزایش کرایه تاکسی تا نهایی شدن روند قانونی و اعلام نظر فرمانداری  و استانداری، عنوان نمی شود.

ابوالفضل قناعتی تاکید کرد:شورای شهر بر اساس نرخ تورم ، تغییرات نرخ خدمات شهری را در نظر گرفته است که شامل تغییرات در نرخ های تاکسی ، مترو ، دفاتر خدمات شهری و سایر نهادهای خصوصی می شود.

وی در پاسخ به مخالفان افزایش نرخ تعیین شده کرایه تاکسی در سال آینده گفت : میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی بر اساس میزان تورم پیش بینی شده است به طوری که همزمان با فرا رسیدن سال جدید ، دولت هم برای مجموعه کارمندان خود افزایش حقوق 15 درصدی در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رویکرد افزایش نرخ ها در سال 95 برای نهادها و سازمان های مدیریت شهری که به شکل خصوصی ارائه خدمت می دهند برای بدنه این بخش ها ضروری است  چرا که دولت  به راننده تاکسی کمک نمی کند در حالی که این راننده در سال آینده با افزایش نرخ ها مواجه است .

قناعتی با طرح این پرسش که  وقتی اقتصاد دارای تورم است آیا حقوق راننده تاکسی نباید افزایش یابد، در ادامه تصریح کرد:با وجود عدم افزایش نرخ بنزین ، موضوع معیشت زانندگان تاکسی در افزایش نرخ های کرایه لحاظ شده است اما اجرای این مصوبه نیازمند اعلام نظر نهایی استانداری است.