تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بوستان های شهر نباید خلوت بماند
تاريخ خبر: يکشنبه، 16 اسفند 1394 ساعت: 09:29

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز گفت: گسترش جنگل کاری به 2هزار هکتار در دستور کار است و بدین ترتیب تهران با اقدامات صورت گرفته اکنون بیشترین سرانه فضای سبز را در اختیار شهروندان قرار داده است.

مجتبی شاکری اعلام کرد: طی دو سال گذشته سرانه فضای سبز یرای هر شهروند تهرانی از 12 متر مربع به 16 متر رسیده است که این رشد در میان پایتخت های دنیا تحسین برانگیز است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از سال گذشته تا کنون بالغ بر هزار و 100 هکتار به مجموعه فضای سبز شهر تهران افزوده شده است و باید تهرانی ها از این امکانات استفاده کنند و در این شرایط نباید بوستان ها خلوت باشند.

شاکری اظهار کرد : از ابتدای شکل گیری شورای شهر چهارم حساسیت نمایندگان مردم نسبت به آلودگی هوای تهران بسیار بالا بود اما مدیریت منشاء آلودگی در اخنیار مدیریت شهری نیست و به کیفیت خودروهابیی تولیدی، سوخت استاندارد و میزان نظارت بر خروج خودروهای آلاینده و فرسوده بستگی دارد.

وی افزود: در این شرایط مدیریت شهری در کنار تعیین تمهیداتی در خصوص استفاده از خودروی هیبریدی و گسترش مترو به موضوع افزایش فضای سبز در شهرتهران به صورت جدی توجه کرده است آنچنان که هر هفته موضوع صیانت از باغ ها و جلوگیری از تخریب فضای سبز شهر تهران در شورای شهر محفل بحث و گفت وگو است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در توسعه جنگل کاری پیرامون شهر تهران گفت: باید نظام تصریحی و برنامه ریزی دقیقی برای اوقات فراغت شهروندان تهرانی از سوی دستگاه ها و سازمان ها صورت گیرد تا بخشی از آموزش ها و برگزاری دوره های ضمن خدمت در فضای بوستان های بزرگ شهر تهران صورت گیرد.