تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


افزایش کمربند سبز شهر تهران با جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز تحقق یافت
تاريخ خبر: شنبه، 15 اسفند 1394 ساعت: 11:03

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت یک دهه گذشته شهرداری تهران در توسعه درخت کاری و افزایش فضای سبز شهرتهران اظهار کرد: افزایش کمربند سبز شهر تهران با چنگل کاری در دامنه جنوبی البرز تحقق یافت.

محمد سالاری مهمترین چالش پیش روی شهرتهران را مشکلات زیست محیطی عنوان کرد وگفت: بنابر آمار ارائه شده سالانه حدود 2هزارو 700 تن از شهروندان تهرانی صرفا به دلیل تبعات آلودگی هوا و مضرات آن جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهرتهران توسعه درختکاری؛ جنگل کاری و افزایش فضای سبز است.

سالاری افزود: انصافا شهرداری تهران در تملک دامنه جنوبی البرز و جنگل کاری در این منطقه عملکرد موثری داشته است و توانسته کمربند سبز پیرامون  شهرتهران را تکمیل کند.

وی در ادامه به وجود نگرانی های درخصوص کم آبی به عنوان معضل بزرگ شهرتهران اشاره کرد و در این باره گفت: کارشناسان ومسئولان وزرات نیرو هشدار داده اند که اگردر زمینه کاشت گونه های درختی ، آسیب شناسی و مطالعه  سنجی دقیقی صورت نپذیرد در زمینه حفظ این فضای سبز در آینده مشکلاتی به وجود می آید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا نسبت به کاشت گونه های متاسب با اقلیم وجغرافیای کشور که در برابر کم آبی مقاوم باشند اقدام کرده و چمن کاری در سطح شهر کاهش یابد چرا که نگه داری از چمن مستلزم مصرف آب زیادی می باشد.

سالاری هم چنین از رسانه ها خواست تا با حساسیت موضوع کاشت گیاهان در فضای سبز کلانشهر ها را دنبال کنند و حساسیت جامعه را در این خصوص افزایش دهند.