به گزارش فارس به نقل از سیو تودی، با تغییر الگوریتمهای فعلی کاربران بر مبنای سلیقه و علائق شان که از قبل مشخص شده بیشتر محتوای خبری را مشاهده خواهند کرد که به ذائقه و دیدگاه هایشان نزدیکتر است.
فیس بوک روز گذشته اعلام کرد با استفاده از نتایج تحقیقاتی که از کاربران خود به دست آورده مطالب به نمایش درآمده در فیدخبری آنها را دقیقا بر مبنای علاقه و سلیقه این افراد تنظیم می کند.
این شرکت روزانه بیش از هزار نفر را از طریق بخش کنترل کیفیت فید خبری مورد بررسی قرار می دهد تا درک کند آنها در مورد تجربه استفاده از فیدخبری خود در فیس بوک چه فکر می کنند. این شرکت همچنین در حال تحقیقات روزانه گسترده ای است تا عملکرد فید خبری خود را ارزیابی کند.
تغییرات در فید خبری افراد بر مبنای علائق و لایک ها و ... آنها به تدریج صورت می گیرد و البته این روند با انتقادات برخی کارشناسان مواجه شده که می گویند فیس بوک نباید به هر کاربر تنها همان چیزی که دوست دارد را نشان دهد، بلکه باید وی را در معرض مشاهده دیدگاه ها وسلائق گوناگون قرار دهد.
در مقابل فیس بوک می گوید علت اعمال این تغییرات آن است که کاربران آن را می پسندند و از چنین رویه ای استقبال می کنند و اگر مطالب مورد علاقه شان را در فیس بوک ببینند بیشتر به این سایت مراجعه می کنند. مدیران این سایت می گویند تغییر مذکور موجب می شود تا سایت های جنجالی که با تیترهای فریبنده کاربران را به کلیک کردن ترغیب کرده و درصدد جذب درآمد تبلیغاتی موفقیتی کسب نکنند.