تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


شهرداری تهران ۶۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت
تاريخ خبر: سه شنبه، 6 بهمن 1394 ساعت: 13:34

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از کسری ۶۰۰۰ میلیاردی در بودجه سال ۹۵ شهرداری خبر داد.

احمد دنیامالی در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر بودجه ۹۵ با اعداد پیشنهادی شهرداری بسته شود، شاهد حدود ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در شهرداری خواهیم بود، گفت: این کسری با اصلاح بودجه قابل جبران است چراکه در بودجه ۹۵ بر روی کمک دولت حساب باز شده است اما طی ۲ سال اخیر نتوانستیم کمک‌های دولتی را دریافت کنیم، بنابراین اگر این بودجه بر این مبنا بسته شود، قادر نخواهیم بود که دیون پیمانکاران را پرداخت کنیم.

اقبال شاکری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه منابع درآمدی شهرداری از محل صدور پروانه ساختمانی در بودجه ۹۴، ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که در بودجه سال آتی نیز درخواست دوهزارمیلیارد بیشتر داشته است، گفت: باید این ردیف به دقت بررسی شود و اجازه افزایش در این ردیف فصل دوم که درخصوص درآمد حاصل از صدور پروانه، تراکم و تغییر کاربری است داده نشود.

شاکری همچنین درمورد پروژه های رها شده پایتخت نیز گفت: به عنوان مثال بودجه پروژه متروی پرند و فرودگاه امام (ره) درحال تلف شدن است و اگر به این پروژه ها از سوی دولت و شهرداری توجه نشود مجددا پس از مدتی نیاز به دوباره کاری شود و پیشنهاد می شود پروزه ای بدون بهره بردار آغاز نشود.

در ادامه جلسه علنی شورای شهر تهران معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران هم با بیان این که دیشب و امروز سالم‌ترین روز در سال جاری است، گفت: شاخص کیفیت هوای تهران در این روز ۴۱ اعلام شده است.

وی به همکارانش توصیه کرد که از این فرصت استفاده کنند و هرچه می‌خواهند تنفس کنند.

در ادامه این جلسه غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه آفرینی دوباره یک تاورکرین در چند روز گذشته، خواستار استانداردسازی تاورکرین‌های وارداتی توسط شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان شد.

وی با بیان اینکه هنوز هم شاهد حادثه آفرینی تاورکرین‌ها هستیم نیز گفت: قرار بود این تجهیزات پس از اینکه از کشورهای خارجی وارد می‌شود مورد بررسی قرار گیرد.

انصاری با اشاره به گودهای رها شده در پایتخت اظهار کرد: زمان مقاومت بخشی از گودهایی که مقاوم‌سازی شده‌اند به اتمام رسیده و این نگرانی وجود دارد که مشکل جدیدی ایجاد کند. بنابراین شهرداری باید برای این گودها نیز چاره‌ای بیندیشد.