تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


اجرای طرح ویژه بهسازی ده ونک و محله زرگنده
تاريخ خبر: سه شنبه، 29 دی 1394 ساعت: 09:25

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار منطقه 3 از شهرداران فنی است که دید شهرسازی و معماری دارد، گفت: با توجه به شناختی که از شورایاران و شهردار منطقه دارم، امیدوارم هر چه زودتر شاهد رفع معضلات این منطقه باشیم.

اسماعیل دوستی در ابتدای دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا با یادآوری اینکه یک نگرانی اصلی برای ده ونک میزان جمعیت پذیری این منطقه است، تصریح کرد: در زمانی که من شهردار بودم حداکثر میزان جمعیت این منطقه حدود 10 هزار نفر بود که این آمار امروز به 30 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت ملک در منطقه3 گاه مشکل ساز است، افزود: در منطقه3 قیمت جای با جای متفاوت است. افرادی که به تهران مهاجرت می کنند در صورت ورود به این منطقه به جایی وارد می شوند که ارزان تر است، اما بسیاری از نقاط این منطقه از هزینه های ملکی بالایی برخوردارند که این تفاوت خود مشکل ساز شده است.

این عضو شورا با یادآوری اینکه یکی از اولویت های منطقه 3 بافت فرسوده است که باید فکر اساسی در خصوص آن انجام شود، ادامه داد: جنس بافت محله زرگنده با محله ده ونک فرق دارد اما هر دو مهاجرپذیر هستند که همین مساله کنترل جمعیت در این دو محله را بسیار مهم کرده است.

دوستی با یادآوری اینکه بافت فرسوده منطقه نیز نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد، پیشنهاد داد طرح ویژه ای درباره بهسازی ده ونک و محله زرگنده در دستور کار شورا قرار گیرد زیرا نوسازی این مناطق نیاز به سرمایه گذاری دارد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورا همچنین انتخاب یک زن به عنوان رئیس شورایاران منطقه 3 را نشانه نبوغ و درایت مردم این منطقه دانست و گفت: از اینکه هم بسیاری از اعضا و هم دبیری شورایاری منطقه 3 را یک خانم عهده دار است، بسیار خوشنودم و این مهم را نشانه شناخت دقیق مردم منطقه از نقش بانوان در جامعه است.