تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


آقای رییس جمهور! متروی تهران را در یابید
تاريخ خبر: جمعه، 25 دی 1394 ساعت: 10:59

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز:رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در آستانه روز هوای پاک با اعلام اين كه اگر به قانون كاهش آلودگي هوا عمل مي‌شد، شاهد اين حجم از آلودگي هوا در پايتخت نبوديم گفت: برخی از مسئولان به جاي اين كه به دنبال اجراي قانون باشند، قوانین را به دنبال خود مي‌كشند و مصوبه روي مصوبه و تبصره روي تبصره مي آورند تا قوانین را با قرائت دلخواه خود تعبير و تفسير كنند و نتيجه آن، همین وضعیتی مي شود كه امروز در آن قرار داریم.

مهندس محمد حقّاني افزود: بعضي از مسئولان، قرائت جديدي از قانون دارند و برخي ديگر نمي‌ خواهند بر اساس قانون حركت كنند و تأسف بارتر از همه، مسئولانی هستند که قوانين را یا نمي خوانند و نمی دانند و یا این که اساساً خود را بي نياز از دانستن قانون دانسته و حتی خود را فراتر از قانون مي دانند.

وي با اشاره به اين كه بخش اعظم بودجه شهر تهران و حتي بخشي از بودجه دولت بايد صرف احداث و توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل عمومي با محوریت تكميل شبكه مترو و تجهيز ناوگان اتوبوسراني شود، اظهار كرد: اعتقاد دارم حتی اگر رييس جمهور محترم بخشی از اعتبار بهداشت و درمان كشور را به توسعه مترو اختصاص دهند، بیشتر به سلامت مردم كمك كرده اند.

مهندس حقّانی با بیان اين كه دولت بايد 82 و نيم درصد از اعتبار لازم براي خريد اتوبوس را تأمين كند و علاوه بر آن، 50 درصد از هزينه ساخت مترو را نيز بپردازد، اظهار كرد: اين در حالي است كه در دو دولت گذشته، كوچك ترين كمكي در اين رابطه نشده و در حال حاضر نیز كفگير دولت به ته ديگ خورده، به طوری که در پرداخت يارانه‌ها نیز دچار مشكل شده است.

وی با اشاره به اين كه اگر شهرداري تهران 1500 ميليارد تومان به توسعه مترو اختصاص مي‌دهد، دولت نيز بايد معادل همين مبلغ به تکمیل مترو تخصيص بدهد، تصريح كرد: براي شهر تهران، توسعه مترو اولويت اول است و مديريت شهري تا جايي كه امكان دارد، بايد بودجه‌ طرح هایی كه از اولويت برخوردار نيستند را کاهش داده و آنها را در اختيار تکمیل مترو قرار دهد.

وي با تأكيد بر اين كه شهرداري، مسئول حفظ و ارتقاي كيفيت زندگي در شهر است، مشروط بر اين كه الزامات و اقتضائات اين مهم كه همانا تحقق مديريت يكپارچه شهري است اجرايي شود، خاطرنشان كرد: زماني مي توانيم براي تردد خودروهاي شخصي از طريق ابزارهايي همچون وضع ماليات يا عوارض سوخت، محدودیت ایجاد كنيم كه پيش از آن، زيرساخت هاي حمل و نقل شهری را ايجاد كرده و امکان استفاده آسان و راحت از ناوگان حمل و نقل عمومی را برای عموم شهروندان فراهم نموده باشیم.