تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


این همه سال در شورا بودید چه شده که یکدفعه ازخواب بیدار شده اید؟
تاريخ خبر: سه شنبه، 15 دی 1394 ساعت: 13:29

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حالی اتهمات فساد به شهردار تهران زده می شود که بیشتر مدیران شهرداری نسبت به شدت سخت گیری های ایشان معترضند، گفت: آقای دبیر شما تازه به شورای شهر نیامده اید. این همه سال در شورا بوده اید و این هم تخلف رخ داده است؟ حالا چه شده است که به یک باره از خواب بیدار شده اید؟

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور دویست و بیست و سومین جلسه شورا با انتقاد از اینکه تعداد قابل توجهی از مدیران شهرداری از آقای قالیباف گلایه دارند به این دلیل که حوزه بازرسی و حراست به شدت نسبت به سال های گذشته سختگیرانه تر رفتار می کند، افزود: تعداد پرونده هایی که به بازرسی کل کشور و محاکم ارجاع داده شده حاکی از شفافیت در شهرداری تهران است.

وی با انتقاد از اینکه رئیس کمیسیون بودجه در مصاحبه های روز گذشته خود اعلام کرده است که شخص شهردار به دنبال اصلاحات نیست، این حرف را نادرست خواند و گفت: اگر یک برگ تخلف از شهردار در دست دارید و اگر یک برگ مستندات دارید به من بدهید تا خودم به شخصه پیش شهردار بروم و پیگیر این تخلفات شوم.

دنیامالی با تاکید بر اینکه در چند ماه گذشته پای ثابت حسابرسی ها بوده است، متذکر شد: از یک طرف هر روز حسابرسی ها مطرح می شود و از سویی دیگر بارها اعلام می شود شفافیت های مالی وجود ندارد. اگر شفافیت نیست پس حسابرسی ها بر چه اساسی انجام می شود؟

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه این فسادی که گفته می شود همه دنیا را گرفته چیست، افزود: آقای دبیر مگر شما همین 6 ماه پیش وارد کمیسیون بودجه شده اید؟ چرا یکدفعه از خواب بیدار شده اید؟ یعنی همه خوابند و فقط شما بیدار هستید؟ به جای آنکه فضا را مخدوش کنیم و در دنیا نشان دهیم که در شهرداری تهران یک مافیای فاسد وجود دارد، بهتر است آخرت را در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شهردار تهران بچه جنگ است و من نیز بچه جنگ هستم و از زدن این اتهامات کوتاه نمی آیم، خاطرنشان کرد: به جای اینکه این بحث ها را به این شکل و در فضای رسانه ها مطرح کنیم، بهتر است فقط کمی جانب انصاف را رعایت کنیم. شما بارها فروش اراضی عباس آباد را مطرح کرده اید. مکانی که به نهادی که آقایان قناعتی و حافظی به آن تعلق دارند فروخته شده است، اما شما طوری می گویید انگار این زمین ها به پسرخاله قالیباف واگذار شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا تاکید کرد: مصاحبه روز گذشته آقای دبیر را به همسرم به عنوان یک شهروند عادی دادم تا مطالعه کند. وقتی نظر ایشان را جویا شدم گفت، برداشتش از این مطالب این است که شهرداری یکپارچه گرفتار فساد است. اگر اینطور است از آقای دبیر می خواهم همچون آخرین بند مصاحبه شان همه مستندات را به قوه قضائیه بدهند و از این قوه پیگیری کنند نه اینکه فضایی ایجاد کنند که همه را زیر سوال ببرند.