تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


پولی شدن بزرگراه های تهران در جهت درآمد پایدار برای دولت
تاريخ خبر: چهارشنبه، 2 دی 1394 ساعت: 10:15

به گزارش  گروه پارلمکان شهری شهردرای نیوز، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پولی شدن بزرگراه ها و تونل ها گفت: در حال حاضر بررسی لایحه اخذ عوارض از معبرهای خاص شامل تونل ها و بزرگراههای پایتخت از سوی شهرداری تهران، بصورت رسمی در این کمیسیون در حال بررسی می باشد.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اینکه اجرای این طرح هزینه های برای شهروندان به همراه خواهد داشت اظهار کرد: در این راستا انجام کارهای علمی و مطالعاتی دقیق از سوی کارشناسان، بررسی دقیق همه جانبه و پیامدهای مثبت و منفی طرح و داشتن توجیه اقتصادی از جمله الزامات اصلی بررسی این طرح پیشنهادی در شورای شهر تهران است.
وی افزود: اجرای این موارد پیش بینی شده منوط به تایید و تصویب شورای اسلامی شهر تهران می باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این لایحه، در صورت هر بار ورود به تونل‌های توحید، نیایش، رسالت و اتوبان صدر، 300  الی 500 تومان عوارض برای مالک خودرو منظور خواهد شد.

قناعتی با اشاره به درآمد حاصل از بزرگراه ها گفت: منابع حاصل از این نوع درآمد پایدار  در تجهیز و نگهداری معابر و البته توسعه مترو و شبکه حمل‌ونقل پاک هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: اخذ عوارض از خودروها، به شکل الکترونیکی خواهد بود و صرفا شامل بزرگراه‌هایی خواهد بود که مسیرهای جایگزین برای آنها در پایتخت وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزیت پولی شدن بزرگراه ها و معابر تهران خاطر نشان کرد: این امر موجب تنظیم سفرهای درون شهری ، کاهش ترافیک و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری در ساعات شبانه روز خواهد شد.

قناعتی با اشاره به هدف از گرفتن نرخ عوارض از افراد گفت:  این امر موجب تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و افزایش در آمدهای پایدار شهرداری خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت عوارض افزود: در این روش با نصب سنسورهایی در جلوی خودرو و شارژ کردن مبلغی امکان پرداخت عوارض در هر بار تردد از این معابر وجود دارد و در صورت اتمام اعتبار توسط پیامکی به صاحب خودرو اطلاع‌رسانی  خواهد شد.

وی در ادامه اذعان داشت: در صورتی که خودروهایی نسبت به پرداخت عوارض اقدام نکرده باشد  مالک خودرو موظف است حداکثر ظرف یک ماه از زمان تردد به پرداخت عوارض اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت پس از گذشت یک ماه، مبلغ عوارض دو برابر خواهد شد و اخطار آن برای مالک خودرو ارسال می گردد.