تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مانع ورود تاورکرین دست دوم به کشور شود
تاريخ خبر: سه شنبه، 1 دی 1394 ساعت: 10:23

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه در برخی از کارگاه های شهر تهران تاورکرین هایی استفاده می شود که عمرشان بالای 50 سال است، اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مانع ورود تاورکرین دست دوم به کشور شود.

احمد دنیا مالی با اشاره به اینکه در حال حاضر در موضوع تاورکرین ، تنها حوادثی مورد توجه قرار می گیرد که منجر به واژگونی و چپ شدن شده است، افزود: واقعیت آن است که تاورکرین های موجود چند برابر استاندارد خود سرویس دهی می کنند و اساسا می توانند حوادث و تلفات زیادی در حین انجام کار داشته باشند ، آنچنان که پیش از این هم اتفاق افتاده است اما کسی متوجه آن نشده ودر رسانه ها درج نمی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از اینکه وضعیت آمارها در خصوص سقوط جرثقیل، نگران کننده است، گفت: در حالی که یک سوئیچ کنترلی در تاورکرین پیش بینی شده است که می تواند نقش کلیدی در جلوگیری از حادثه و حفظ ایمنی داشته باشد، اما شاهد آن هستیم که در اکثر موارد این سوئیچ قطع است که همین موضوع عامل سوانح داخلی کارگاه ها بوده و سبب بروز تلفات انسانی می شود.

وی با اشاره تشکیل جلسه ای در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد، سازمان نظام مهندسی ، سازمان آتش نشانی ، سازمان فنی و حرفه ای تهران، معاونت های شهرسازی و معماری شهرداری و عمرانی، بازرسی اداره کل کار استان تهران که مسئولیت نظارت و بازرسی دوره ای بر کارگاه ها را بر عهده دارند، افزود: در این جلسه احصای قوانین بالا دستی موجود مورد توجه قرار گرفت تا وظایف و تکالیف قانونی مجموعه های مرتبط بررسی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر قوانینی داریم که امکان ورود تاورکرین دست دوم یا در اصطلاح استوک را مجاز می کند و بررسی ها نشان می دهد عموم تاورکرین های شهر تهران که در کارگاه ها استفاده می شود ، دست دوم است.

دنیامالی از تشکیل کارگروهی خبر داد که با مسئولیت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران قرار است طی دو ماه آینده ، همه نهادهای مسئول در این حوزه را معرفی کنند تادر فضایی کارشناسی و جدی، خلاء های قانونی شناسایی شود تا اگر لازم است شورای شهر به این موضوع ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد برای افزایش ایمنی کارگاه های موجود سطح شهر تهران و کاهش سوانح، تدابیر قانونی لازم را در حوزه بکار گیری تاورکرین و نظارت بر عملکرد آنها را تعیین کند.