تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


پاسخگویی سامانه ۴۰۳۰ به بیش از ۹۰ هزار تماس در جنگ ۱۲ روزه
تاريخ خبر: سه شنبه، 10 تير 1404 ساعت: 17:29

 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش سامانه ۴۰۳۰ در ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش مراجعات حضوری به مراکز درمانی در طول جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران، گفت: ۹۰ هزار و ۱۷۴ تماس با این سامانه از سراسر کشور در این مدت برقرار شده است.

به گزارش ایسنا،  محمدجواد عزتی وظیفه‌خواه، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: در ۱۲ روز جنگ تحمیلی اسرائیل به ایران، ۱۳۷۷ مشاور و روانشناس برای همکاری آنکال و یا حضوری، در سامانه ۴۰۳۰ ثبت‌نام کرده‌اند.

عزتی وظیفه‌خواه ادامه داد: عمده ثبت‌نام‌کنندگان شامل اعضای تیم سحر سازمان جوانان در رده سنی زیر ۳۵ سال و روانشناسان و مشاوران بالای ۳۵ سال سازمان داوطلبان و روانشناسان همکار در تیم‌های BHCU معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر و بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان نیز شامل مشاوران و روانشناسان افتخاری هستند که بعد از انتشار فراخوان عمومی این جمعیت، همکاری داوطلبانه خود با سامانه ۴۰۳۰ را به ثبت رساندند.

وی افزود: از مجموع این تعداد مشاور و روانشناس، ۴۶۵ نفر به‌ صورت آنکال آماده پاسخگویی بودند؛ ضمن اینکه از کل تماس‌های دریافتی، ۱۲ هزار و ۲۲۴ مورد از طریق سیستم پاسخگویی خودکار (IVR) و ۱۷ هزار و ۸۶۶ تماس از سوی مشاوران داوطلب پاسخ داده شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: میانگین زمان انتظار برای تماس‌هایی که به مشاوران متصل شدند، ۲ دقیقه و ۵ ثانیه بوده است. این آمار نشان‌دهنده تلاش شبانه‌روزی مجموعه داوطلبان برای پاسخگویی مؤثر به دغدغه‌های بهداشت روانی هموطنان بوده است.

عزتی وظیفه‌خواه با اشاره به نقش محوری داوطلبان در اجرای این طرح، گفت: حضور فعال مشاوران و روانشناسان داوطلب در سامانه ۴۰۳۰ موجب افزایش سطح آگاهی مردم و جلوگیری از بروز اختلالات روانی در روزهای جنگ تحمیلی دوم شده و نقش مهمی در مدیریت بهتر خدمات سلامت در شرایط بحرانی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: سازمان داوطلبان جمعیت‌ هلال‌احمر با پشتیبانی از سامانه ۴۰۳۰ و بهره‌گیری از توان مشاوران و روانشناسان داوطلب، با هدف ارتقای سلامت عمومی و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بهداشت و درمان، در دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه به صورت رایگان و شبانه‌روزی مشغول خدمت به هموطنان در سراسر کشور به ویژه جامعه هدف خاص شامل زنان باردار، مادرانِ کودکان و سالمندان بود.