به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی و رقابت خودروسازان با یکدیگربدون شک کیفیت خودروها در بازه زمانی ۵ ساله ارتقا پیدا خواهد کرد.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی و رقابت خودروسازان با یکدیگربدون شک کیفیت خودروها در بازه زمانی ۵ ساله ارتقا پیدا خواهد کرد.
رستگار یوسفی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد رقابت در صنعت خودرو عنوان کرد: رقابت پذیری در صنعت خودرو نقش به سزایی در رشد کیفی خودروهای داخلی خواهد داشت چراکه وجود رقبا انگیزه لازم برای رقابت در بازار را فراهم خواهد کرد.
نماینده مردم پاوه و جوانرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون واردات خودرو محرکی برای رقابت پذیری در صنعت خودرو است، ادامه داد: ورود خودروهای خارجی به کشور میتواند به عرضه محصولات متنوع و باکیفیت در بازار خودرو کمک کند.
یوسفی اضافه کرد: همچنین با واردات تکنولوژی ساخت خودرو از خارج میتوانیم امکان تامین قطعاتی که در داخل قابلیت ساخت ندارند را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه بهبود کیفیت خودروهای داخلی موضوعی حائز اهمیت در خودروسازی است، تصریح کرد: چرا بعضی خودروهای داخلی که مردم تحویل میگیرند باید پس از پیمایش هزار کیلومتر دچار مشکل شوند؟
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این، خودروهای چینی که در داخل مونتاژ میشوند، خدمات پس از فروش خوبی ندارند و ضعف در ارائه خدمات، دارندگان این خودروها را با چالشهای جدی مواجه کرده است.
یوسفی راهکار رفع مشکلات در صنعت خودرو را خصوصی سازی صنعت خودرو عنوان و بیان کرد: اگر سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار شده و سهم ناچیزی از این دو خودروساز بزرگ در اختیار دولت است، چرا اجازه نمیدهند ایران خودرو و سایپا به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود؟
نماینده مردم پاوه و جوانرود در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با واگذاری سهام دولتی خودروسازان به بخش خصوصی و رقابت خودروسازان با یکدیگربدون شک کیفیت خودروها در بازه زمانی ۵ ساله ارتقا پیدا خواهد کرد.