تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


حسابرسی شرکت ها از سال 88 با کمترین مشکل انجام شده
تاريخ خبر: سه شنبه، 3 آذر 1394 ساعت: 10:43

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون سلامت شورا گفت: بیش از 90درصد مطالب عنوان شده از سوی این عضو شورا تشویش اذهان عمومی، خلاف و جرم است.

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر با تاکید بر اینکه وقتی موضوعاتی همچون حسابرسی ها با این شکل و شمایل مطرح می شود و اخبار منعکس می شود، تنها منجر به تشویش اذهان عمومی است، تصریح کرد: اینکه گفته می شود خانه های شرکت بهره برداری چه شده است، سوال من این است مگر این خانه ها گم شده است. اگر اسناد مالکیت و مستندات به دست حسابرسان نرسیده که دلیل بر تخلف نیست.

وی با اشاره به اینکه حافظی عنوان کرده که پنج میلیارد تومان برای پرسنل شهرداری سرمایه‌گذاری شده در حالی که این پول از محل کسورات قانونی قراردادها در بانک ذخیره شده و اگر کسی برای پرسنل گام بردارد در راه رضای خدا بوده است، ادامه داد: منابع مالی به صورتی نیستند که بخواهند یا بشود برده شود. به طور مثال خانه های مترو از کسورات قانونی قراردادها و از محل تسهیلات برای پرسنل ساخته شده اند.

احمد دنیامالی با اشاره به اینکه از سال 88 شرکت های شهرداری حسابرسی شده اند و ریاست شورا نیز به درستی به روند این حسابرسی ها اشاره کرده که از شورای دوم و سوم توسط حسابرسان انجام شده است، خاطرنشان کرد: چه شده از 88 که حسابرسی ها انجام شده با اختلاف یک یا دو مورد پرونده ها انجام شده اند تا سال 92، اما از 92 که 11 موسسه و 17 شرکت حسابرسی شده اند و دو مورد مشروط اعلام شده، ناگهان کنار گذاشته می شوند و مهر عدم اظهار نظر و مشروط  بر این پرونده ها خورده می شود.

دنیامالی با تاکید بر اینکه اظهار نظر غیرکارشناسی اعضای شورا در موارد مختلف معضلی برای شورا و مدیریت شهری ایجاد می کند، افزود: اگر ما آئین نامه اداره داخلی شورا را داشتیم هر عضوی به خودش اجازه نمی داد برای تشویش اذهان عمومی کلماتی بگوید.