به گزارش شهرداری نیوز ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بازدید از مرکز فرمان مترو مسکو گفت: ساختار و شبکه طراحی مترو مسکو به گونه ای است که می تواند مدلی برای طراحی های آتی باشد. امیدواریم این تجارب در بخشی که قابلیت اجرا در تهران دارد، مورد استفاده قرار گیرد.
سیدجعفر تشکری هاشمی که همراه شهردار تهران به روسیه سفر کرده با اشاره به بازدید از مرکز فرمان مترو مسکو اظهار داشت: مترو مسکو ابعاد متنوعی از قابلیت ها را در خود جای داده است و ساختار فرهنگی ایستگاه ها، جمعیت انبوهی که از طریق این سیستم جا به جا می شوند و همچنین سبک و طراحی ایستگاه ها که می تواند در مواقع لزوم کاربرد پدافند غیرعامل نیز داشته باشند، در این بازدید مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساختار و شبکه طراحی مترو مسکو به گونه ای است که می تواند مدلی برای طراحی های آتی باشد. امیدواریم این تجارب در بخشی که قابلیت اجرا در تهران دارد، مورد استفاده قرار گیرد.
معاون شهردار تهران همچنین درباره خطوط تراموا در مسکو نیز گفت: خطوط تراموا یا همان LRT این شهر هنوز از یک صنعت و ساختار قدیمی برخوردار است و تکنولوژی جدید کمتر مورد استفاده قرار گرفته و در مسکو بی آر تی نیز کمتر دیده می شود و به نظر می رسد در این زمینه تهران فعالیت های بیشتری دارد.
وی افزود: در زمینه سیستم های هوشمند نیز تهران نه تنها می تواند ظرفیت های موجود خود را به دیگران ارائه کند بلکه می تواند تجارب و موفقیت های خود را به سایر شهرهای دنیا که در این مسیر اقدامات جدی نداشته اند منتقل نماید. با این حال ما نیز به استفاده از تجارب دیگران نیاز داریم و باید موفقیت ها وتجربیات خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
تفاوت ترافیک مسکو و تهران در انضباط رانندگی است
تشکری هاشمی همچنین درباره ترافیک این شهر نیز گفت: در این شهر وقت زیادی از مردم در ترافیک سنگین معابر هدر می رود به رغم اینکه بزرگراه ها و خیابان های عریض و شبکه بسیار بزرگی با 5 رینگ اصلی طراحی شده اما همچنان ترافیک های سنگینی را تجربه می کنند.
وی افزود: به نظر می رسد توسعه حمل و نقل عمومی پاسخ و راهکار صحیحی است که همه دنیا به آن دست یافته اند و به طور حتم در مسکو و سایر شهرهای بزرگ دنیا باید به سمت حمل و نقل عمومی پیشرفته تر حرکت شود اما فکر می کنم تفاوت ترافیک مسکو با تهران در انضباط رانندگان آن است. آنها به رغم اینکه ممکن است در ترافیک یک معبر مدت ها معطل شوند اما صبوری به خرج می دهند و بین خطوط حرکت می کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: امیدواریم با توجه جدی به حمل و نقل عمومی و انضباط ترافیکی و رانندگی، تهران بتواند از این بخش از تجارب مسکو بهره مند شود.