تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


شاكري:با وام خريد اقساطي خودرو مي توانستيم نيازهاي حمل و نقل را برآورده كنيم
تاريخ خبر: سه شنبه، 26 آبان 1394 ساعت: 15:33

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت : با بودجه ای که برای خرید اقساطی خودرو اختصاص داده شد می توانستیم نیاز های حمل و نقل عمومی کشور را برآورده و در نتیجه معضل ترافیک و آلودگی هوا را نیز مرتفع کنیم.

اقبال شاکری در دویست و هشتمین جلسه شورا با اشاره به طرح فروش اقساطی خودرو با وام 25 میلیون تومانی گفت : برای خرید 110 هزار خودرو بانک مرکزی اعتباری معادل یک میلیارد دلار را اختصاص داد یعنی دقیقا مبلغی که برای تجهیز و تکمیل پروژه های حمل و نقل عمومی نیاز است.

وی ادامه داد : توسعه حمل و نقل عمومی یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا ، ترافیک و نیز معضلات زیست محیطی است اما گویا بانک مرکزی در جهت عکس اقدام کرده است.

وی همچنین درباره تغییر کاربری در محدوده حریم کیفی رود دره دارآباد به نام (خرگوش دره) گفت: از کمیسیون ماده 5 برای ساخت و ساز به وسعت 60 هزار مترمربع در محدوده حریم کیفی رود دره دارآباد، مجوز گرفته شده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بیش از 60 درصد ساخت و سازهایی که قرار است در این محدوده انجام شود در حریم کیفی رود دره است.

شاکری بیان داشت: در این محدوده قرار است مجموعه‌های تجاری، آموزشی، درمانی، تحصیلی و مسکونی ساخته شود که مجوز آن را نیز کمیسیون ماده 5 داده و با شهرداری نیز هماهنگی صورت نگرفته است، البته وزارت نیرو مخالف این مصوبه بوده و محیط زیست نیز مجوز آن را امضا نکرده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: منطقه یک شهرداری نیز در خصوص این ساخت و ساز هشدار داده است و در برابر این مصوبه مقاومت می‌کند.

شاکری خاطرنشان کرد: نباید کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی این مصوبه را تصویب می‌کردند و تقاضا داریم برای لغو آن اقدام شود.