به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عصر روز گذشته در همایش معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در حوزه راهداری و حملونقل جادهای گفت: در حال حاضر نوسازی ناوگان جادهای و عمومی کشور به صورت چند وجهی است که از یک سو سازندگان و کمپانی های داخلی و از سوی دیگر مصرف کنندگان قرار دارند البته سازمان راهداری در این راستا اقدام کرده و بخش خصوصی نیز در مسیر نوسازی ها قطعا مشارکت خواهد داشت.
داوود کشاورزیان در ادامه اظهار داشت: نوسازی ناوگان در شرایط تحریم امکان پذیر نخواهد بود در این راستا امید است شرایطی برای حضور کمپانی های خارجی برای نوسازی ناوگان ایجاد شود.
وی در ادامه واگذاری مدیریت آزادراه ها را به بخش دولتی از برنامه های سازمان راهداری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بهسازی آزادراه های تهران _ قم و کرج – قزوین که دولتی است به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا بتوانند اصل سرمایه گذاری را با اخذ عوارض تامین کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در کشور قانونی تصویب شده است مبنی بر اینکه بانک ها و بخش خصوصی بتوانند در احداث آزادراه ها مشارکت کنند در حال حاضر اکثر آزادراه ها توسط بخش خصوصی ساخته شده است.
کشاورزیان اظهار داشت: هم اکنون نرخ گذاری عوارض آزادراه ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی می باشد و در این راستا تعیین قیمت عوارض و تعرفه کارشناسی شده صورت گیرد.
وی افزود: همچنین در 2 سال اخیر اقدامات مناسبی برای واقعیسازی تعرفه عوارض آزادراهی برداشته شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هم اکنون در کشور 4 هزار شرکت حمل کالا و 2 هزار و 200 شرکت مسافربری وجود دارد در این راستا باید برنامه ریزی صورت گیرد و از شرکت های بزرگ استفاده شود.