تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


10 درصد والدین از سرویس مدارس برای انتقال فرزندان خود استفاده می کنند
تاريخ خبر: شنبه، 11 مهر 1394 ساعت: 11:00

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که یکی از عوامل افزایش حجم ترافیک همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی، استفاده محدود دانش آموزان از سرویس مدارس است، گفت: فقط 10 درصد والدین برای فرزندان خود از سرویس مدرسه استفاده می کنند.

اقبال شاکری افزود: این مشکل علاوه بر مدارس، در دانشگاه ها و حتی ادارات هم وجود دارد، چنانچه بسیاری از سازمان هایی که در گذشته برای رفت و آمد کارمندان خود سرویس داشتند، سرویس را حذف کردند و به جای آن هزینه ایاب و ذهاب به کارمندان خود پرداخت می کنند و همین موضوع باعث شده تا خیلی از کارکنان برای رفت و آمد هر روزه خود از خودروی شخصی استفاده کنند که همین موضوع باعث افزایش ترافیک شد.

وی با اشاره به این که باید همه تلاشمان را به عمل بیاوریم تا استفاده از خودروی شخصی به خصوص در ساعات پیک ترافیک به حداقل برسد، اظهار کرد: خوشبختانه شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده تا در باره کیفیت و کمیت خدمات رسانی سرویس مدارس، یک سامانه اطلاع رسانی راه اندازی کند که این امکان را به خانواده ها بدهد تا در مورد سرویس مدرسه فرزند خود از جمله زمان رسیدن به مدرسه و زمان حرکت از مدرسه، اطلاعات لازم را کسب کنند.

شاکری با بیان به این که همزمانی ساعات آغاز به کار ادارات و مدارس، موجب تشدید ترافیک در ساعات پیک صبح گاهی می شود، تصریح کرد: اجرای طرح هایی همچون طرح «اتوبوس پیاده مدرسه» و همکاری خانواده ها با چنین طرح هایی، می تواند در کاهش حجم ترافیک مؤثر باشد.

وی با اشاره به این که یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در تهران وجود دارد و حتماً باید برای آن چاره ای اندیشیده شود، مشکل فرهنگ رفت و آمد در شهر است، اظهار کرد: ما این فرهنگ را از ابتدا نه به شیوه صحیح آموخته ایم و نه سعی داریم آن را به روش درست به فرزندانمان آموزش بدهیم.

شاکری با بیان این که یکی از مصادیق این مشکل، این است که همه والدین می خواهند فرزندانشان را با خودروی شخصی خود به مدرسه ببرند و آنها را درست مقابل درِ مدرسه پیاده کنند، تصریح کرد: قطعاً در این معابر، گره های ترافیکی آزار دهنده ایجاد خواهد شد، در صورتی که با تدابیر و تمهیدات لازم و با همکاری پلیس راهور، می توان نسبت به روان سازی حرکت در گلوگاه های پر ترافیک اقدام کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که نقش آموزش و پرورش در موضوع ترافیک غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: این نقش از طریق اطلاع رسانی صحیح به دانش آموزان که علاوه بر هدایت خود آنها، در اصلاح رفتارهای ترافیکی والدین این عزیزان نیز مؤثر است، می تواند به حل و فصل معضل ترافیک منجر شود.