تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تغییر مسیر رفت‌وآمد مسافران در پایانه غرب
تاريخ خبر: سه شنبه، 17 شهريور 1394 ساعت: 10:05

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،با تغییر و اصلاح مسیر رفت‌وآمد مسافران و رهگذران در پایانه غرب، مشکل توزیع ناعادلانه مسافر در میان شرکت‌های مسافربری برطرف شد.

مدیرعامل این سازمان با بیان این‌که از 19 سال پیش و از ابتدای تاسیس پایانه غرب، مشکل توزیع ناعادلانه مسافر میان شرکت‌های مسافربری وجود داشته است، افزود: «این مشکل حتی گاه موجب رکود و ورشکستگی برخی شرکت‌های مستقر در ضلع شرقی سالن هم شده بود که با اجرای طرح جدید و تغییر مسیر ورودی مسافران، توزیع مسافر در میان شرکت‌ها و تعاونی‌های مستقر در شرق و غرب سالن انتظار به تعادل نسبی رسیده است

سید حسین حسینی‌نژاد گفت: «پیش از این، مسیر رفت‌وآمد مسافران با اتوبوس‌ها یکسان بود و این موضوع علاوه بر ایجاد خطر تصادف، ناراحتی شهروندان را از آلودگی ناشی از سوخت خودروها به دنبال داشت؛ بنابراین، مسیر اختصاصی برای عبور رهگذران در محوطه جنوبی پایانه در نظر گرفته شد تا مراجعه‌‌کنندگان با آسودگی بیشتر مسیر خود را تا سالن پایانه و سکوی سوار مسافران بپیمایند

مهندس حسینی‌نژاد گفت: «تاکنون بیشتر مسافران از ضلع غربی وارد سالن انتظار می‌شدند و به‌طور طبیعی بلیت سفر خود را از 9 شرکت مسافربری موجود در آن بخش تهیه می‌کردند و این موضوع موجب نگرانی 27 شرکت تعاونی و خصوصی مسافربری واقع در ضلع شرقی سالن شده بود که با تعیین مسیر رفت و آمد جدید برای مسافران، این مشکل دیرینه در شرکت‌های مسافربری برطرف شده و مسافران از ورودی مرکزی سالن پایانه وارد شده و به انتخاب خود از خدمات شرکت‌های مسافربری استفاده می‌کنند

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها تصریح کرد: «در گام اول مسیر اختصاصی ویژه عبور رهگذران با کارشناسی لازم فنی و عمرانی و حمل و نقل ترافیک معین شده و ایجاد سایبان سرتاسری، زیباسازی و توسعه فضای سبز، ساخت آبنما، نصب پله برقی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست

حسینی‌نژاد با بیان این‌که ایجاد مسیر جدید در کاهش دلالی و افزایش فضای رقابتی میان شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: «با اجرای طرح جدید، مسافران حق انتخاب بیشتری برای تهیه بلیت و اتوبوس سفر خواهند داشت؛ چراکه شرکت‌ها در این شرایط، مجبور به رقابت و افزایش کیفیت خدمات می‌شوند.»