تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تأکید عضو شورای شهر بر تعیین تکلیف درختان خشک تهران
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 شهريور 1402 ساعت: 11:54

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف درختان خشک در سطح شهر تهران تأکید کرد.

 مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: تقاضا و پیشنهاد من این است که ۲۱ عضو شورا به صورت دسته جمعی از محلات شهر تهران همچون هرندی بازدید کنند و از نزدیک در جریان وضعیت محلات قرار بگیرند.
 
وی با بیان اینکه درختان خشک باید در سطح شهر تهران تعیین تکلیف شوند ادامه داد: اگر این درختان تعیین تکلیف شوند، به وجود آمدن درختان خشک جدید مشخص خواهد بود و مردم می دانند که این درختان در دوره جدید خشک شده اند یا از گذشته خشک شده بودند.
 
وی افزود: اعمال جرایم و اجرای احکام صادره اگر تعیین تکلیف شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد؛ این اولین بار است که مدیریت شهری جرأت پیدا کرده که جای درختان خشک، نهال و یا درخت با بن مناسب غرس کند، اما تقاضا داریم شهرداری یکبار موضوع درختان خشک را تعیین تکلیف کند و درخت خشکی در تهران نداشته باشیم.
 
ناصر امانی نیز در صحن علنی شورای شهر با بیان اینکه روز گذشته در بزرگراه شهید چمران و هم در بزرگراه یادگار امام در چندین نقطه تجمع چهار پنج نفری معتادان با فاصله ۵۰ یا صد متر را دیدم، گفت: در بزرگراه یادگار امام ایستادم و به شهردار منطقه زنگ زدم چون فضای سبز را آتش زده بودند.
 
وی با بیان اینکه ای کاش شهرداری و نیروی انتظامی کلونی‌های اصلی تجمع معتادان را نمی‌زدند، اظهار کرد: این افراد معمولا در دو سه نقطه شهر متمرکز بودند ولی در حال حاضر منظر همه شهر از معتاد متجاهر و کارتن‌خواب آلوده شده و به هر محله‌ای که می رویم مردم از معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها می‌نالند.
 
وی ادامه داد: بزرگراه‌های اصلی و زیبای شهر که معرف فضای سبز و انضباط شهری بودند مثل یادگار امام و شهید چمران که از جنوب تا شمال تهران گسترش دارند محل و نماد نازیبای شهر تهران شدند. نمی‌دانم به کی و کجا تذکر دهم؟! باید برای این مساله فکری شود. این همه شعار، تبلیغ و قرارگاه نتیجه‌اش این شد؟