روزنامه همشهری در یادداشتی به کمپین «سیاه نپوشیم» علی کریمی واکنش نشان داد. در مطلب روزنامه همشهری آمده: «سیاه نپوشیم» بود که هدف کمرنگ کردن نمادهای عاشورایی در سطح جامعه را پیگیری میکرد. با توجه به چنین رویکردی هم بود که برخی چهرههای معاند، ازجمله علی کریمی، در فضای مجازی از مردم درخواست کردند که در روزهای محرم سیاه نپوشند. بررسیهای میدانی از سطح جامعه، از کوچکترین شهرها تا پایتخت ایران اسلامی، طی روزهای اخیر اما از شکست سنگین این کمپین حکایت داشت و نشان داد مردم ایران توجهی به اینگونه تبلیغات ضددینی ندارند و همچنان در عزای سید و سالار شهیدان رخت عزا به تن میکنند.
به حاشیه کشاندن اعتقادات مردم درباره نذرهای محرمی و ایجاد تشکیک در آن، یکی از مهمترین رویکردهای معاندان در تبلیغات ضدمحرمیشان بود. این جریان در روزهای اخیر تلاش بسیاری را صرف کرد تا مردم را از نذری دادن و نذری گرفتن، به عنوان یکی از اصیلترین نمادهای عاشورایی در کشور، باز دارد. اخبار رسیده از شهرهای مختلف کشور اما نشان داد این فضاسازیها نیز با شکست سنگینی مواجه شده است و سفره احسان مردم عاشورایی ایران مانند سالهای گذشته پهن بوده است. این درحالی بود که برخی چهرههای برانداز تلاش کردند با القای نکات انحرافی و بهراه انداختن انواع کمپینها برای تغییر نوع نذریها، فضای محرمی کشور را سردتر از گذشته جلوه دهند؛ رویکردی که با بیاعتنایی جامعه مواجه شد و نهتنها سفره نذریها گستردهتر از گذشته بود، بلکه شیوههای دیگر نذری، ازجمله خون دادن نیز با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه شد.