تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


ساختار شورای شهر فاقد عملکرد نظارتی بر شهرداری است
تاريخ خبر: سه شنبه، 22 فروردين 1402 ساعت: 14:49

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران از عدم نظارت شورا بر مصوباتش انتقاد کرد و گفت: قانون گذار باید بر فرآیند اجرای قوانینش نظارت کند.

 ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نظارت شورا صرفا بر شهرداری تهران است، گفت: مرکز مطالعات شهرداری تهران طی مطالعاتی اعلام کرده است که شورای شهر نظارت کافی بر اجرای مصوبات خود نداشته و این در حالیست که قانون گذار باید بر فرآیند اجرای قوانینش نظارت کند.
 
وی افزود: بررسی نشان داده که ساختار موجود شورا فاقد عملکرد نظارت است و حداقل نظارتی هم که دارد مطلوب نیست و باید ریشه آن را در ساختارهای شورای شهر پیدا کنیم.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ابزارهای لازم در اختیار شورا برای نظارت وجود ندارد و صرفا اعضا به گزارش‌های ارسالی اکتفا می‌کنند، گفت: اعضای شورا به ساختارهای شهرداری و سیستم‌های آن دسترسی ندارند. حتی یکبار پیشنهاد دادم که به من که رئیس کمیته منابع انسانی هستم دسترسی به اطلاعات پرسنل بدهند که به من یک رمز دادند اما وقتی رمز را وارد می‌کنیم تنها استعلام اطلاعات در مورد یک نفر است.
 
وی افزود: چندی پیش عضو شورای شهر پیشین توئیتی بر مصاحبه چمران داشته است و در مورد فیش حقوقی 46 میلیونی در شورا ابراز تعجب کرد اما باید بگویم که ما به هیچ یک از اطلاعات حقوق و دستمزد و پاداش دسترسی نداریم.