تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


نگاه به گردشگری در تهران تخصصی شود
تاريخ خبر: يکشنبه، 6 فروردين 1402 ساعت: 09:27

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با تاکید براین که ضروری است تهران از یک مبدا و معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: سامانه مشاوره تلفنی ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز اقدام و خدمت بسیار خوبی است و این اقدام تخصصی که ستاد شروع کرده است، باید در سایر زمینه‌‎های گردشگری ادامه پیدا کند.

سیداحمد علوی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تلاش کرده‌ایم تا موضوع گردشگری در شهرداری تهران از یک نگاه فراغتی به یک موضوع و دغدغه اصلی تبدیل شود.
 
وی افزود: برای ایام نوروز ۱۴۰۲ نیازمند برنامه‌ریزی‌های پایدارتری بودیم و همزمانی این ایام با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را می‌طلبید که با توجه به این مسایل با تدبیر ستاد گردشگری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برنامه‌های خوب و ویژه‌ای برای ایام نوروز پیش‌بینی شد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: صفرتاصد اجرای برنامه‌ها با ستاد گردشگری نیست اما براساس تدابیر صورت گرفته، تلاش شد که بخش‌های مختلف شهرداری تهران در کنار هم قرار بگیرند تا یک خدمت به شهروندان و میهمانان نوروزی ارائه شود. این اقدام سختی بود که به نظرم ستادگردشگری توانسته در این امر موفق باشد.
 
وی بیان کرد: سامانه مشاوره تلفنی ستاد گردشگری در ایام نوروز نیز اقدام و خدمت بسیار خوبی است و این اقدام تخصصی که ستاد شروع کرده است، باید در سایر زمینه‎‌های گردشگری ادامه پیدا کند؛ ما باید بپذیریم که گردشگری موضوعی صرفا فراغتی نیست و موضوعی تخصصی با ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... است.
 
رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران یادآور شد: شعار مدیریت شهری در دوره جدید بر این بوده است که تهران از یک مبدا و معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود. البته این مساله که در بستر زمانی طولانی شکل گرفته به سرعت تغییر نمی‌کند و نیازمند است با اقداماتی که برنامه‌ریزی شده، این تغییر در طول زمان صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه نیاز است سازمان زیباسازی در کنار ستاد گردشگری اماکن گردشگری را به شهروندان معرفی کند، صدا وسیما در این زمینه برنامه‌سازی و اطلاع رسانی داشته باشد و همچنین ضروری است به استادان گردشگری و اهل فن این حوزه بها بدهیم. امروزه استادان گردشگری و میراث مهجور هستند. تلویزیون برنامه ایرانگردی دارد اما در آن تهران را نشان نمی‌دهد و دلیل آن این است که تهران را یک پایتخت سیاسی می‌دانیم و توجه به مسایل فرهنگی و تاریخی این شهر کم‌رنگ است.
 
علوی در ادامه گفت: برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری، تلاش کرده‌ایم، اعتبارات خوبی برای حوزه گردشگری درنظر بگیریم و گردشگری را به صورت محله‌محور تعریف کنیم. به نحوی که کانون‌های گردشگری در دل محلات شکل بگیرند و فعالیت کنند.
 
علوی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ستاد گردشگری شهر تهران اعلام داشت که با توجه به برنامه‌هایی که ستاد برای سال ۱۴۰۲ ارائه داده شاهد شکوفایی چشمگیر در حوزه گردشگری خواهیم بود.