تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


وحدت مسلمین دژی در مقابل استکبار و زورگویی‌ها
تاريخ خبر: يکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت: 15:16

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رییس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی وحدت جامعه مسلمین جهان است که این مهم می تواند دژی در مقابل استکبار و زورگویی‌ها باشد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نود و پنجمین جلسه صحن شورای اسلامی با اشاره به روز ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک، افزود: موضوع تربیت و آموزش کودک بحث بسیار مهمی است و قائل شدن جایگاه خاصی برای کودکان از سالهای گذشته از سوی شورای تهران مطرح شده و ما برنامه‌هایی در این خصوص در نظر گرفتیم. 
 
وی ادامه داد: برنامه‌هایی در گذشته با عنوان برنامه‌های دوستدار کودک مصوب و برگزار می‌شد که امیدواریم بتوانیم برنامه‌های این حوزه را به خوبی اجرا کنیم. 
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته وحدت و بیان دغدغه تمام مسئولان رهبران دینی که تلاش در ارتباط با وحدت در دنیای اسلام است، گفت: یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی وحدت دنیای اسلام است که اگر این وحدت جمعی بوقوع بپیوندد زورگویان دنیا و استکبار جهانی نمی‌تواند اسباب ایجاد مشکلات برای کشورها بویژه برای مسلمین باشد. 
 
وی تاکید کرد: در برخی کشورها به ویژه خاورمیانه به علت گسست موجود، هویت اسلامی پیاده نشده و مشکلات فراوانی دارند و می بینیم که کشورهایی که نام مسلمان بر خود گذاشته اند با دشمن اسلام یعنی اسرائیل ارتباط برقرار می کنند در حالی که یقینا ملت آنان با این موضوع موافق نیستند. 
 
چمران با اشاره به نامگذاری ۱۴ تا ۲۰ مهر به نام هفته تهران گفت: انتظار می رفت برای معرفی تهران در این هفته اقدامات و تحرکات بیشتری صورت می گرفت اما برای این موضوع گویا با توجه به شرایط موجود کشور ضعیف عمل شد. 
 
چمران در خصوص برگزاری جلسه با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که عصر روز گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی در مقر فراجا پایتخت برگزار شد نیز افزود: اعضای شورای شهر تهران دیروز برای عرض خداقوت به جان برکفان نیروی انتظامی که در چنین شرایط سخت حاکم‌بر شهر تلاش دارند تا امنیت را تامین و از هرگونه بی قانونی پیشگیری کنند، در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حاضر شدند و مراتب تقدیر از آنان صورت گرفت.
 
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در این روزها و شب‌های پر التهاب تلاش های گسترده ای برای مقابله با اغتشاشگران داشتند.