تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


امکان ایجاد و تسهیل جایگاههای کوچک سوخت رسانی در پایتخت فراهم شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 28 تير 1401 ساعت: 08:33

 

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران رای به الزام شهرداری تهران به منظور ایجاد و تسهیل جایگاههای کوچک سوخت رسانی در پایتخت دادند.

سید جعفر تشکر هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورا و در جريان بررسی طرح «اصلاحيه مصوبه الزام شهرداری تهران به ايجاد و تسهيل جايگاه هاي كوچك سوخت رساني در شهر تهران گفت: امکان سرمایه گذاری خرد و کلان در راه اندازى جایگاه های كوچك سوخت رسانى در مناطق ٢٢ گانه فراهم شود.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران تاكيد كرد:بر اساس طرح "الزام شهرداری تهران به ايجاد و تسهيل جايگاه هاي كوچك سوخت رساني در شهر تهران" با ساده سازی و محول شدن اقدامات اجرايي به مناطق ۲۲ گانه، امکان سرمایه گذاری خرد و کلان مردم در راه اندازى جایگاه های سوخت رسانی فراهم شود .

سيد جعفر تشكرى هاشمى در جريان بررسی طرح «اصلاحيه مصوبه الزام شهرداری تهران به ايجاد و تسهيل جايگاه هاي كوچك سوخت رساني در شهر تهران با بيان اينكه یکی از معضلات شهر تهران دسترسی به جایگاه های سوخت چه بنزین و چه سی ان جی است که منجر به اتلاف زمان زیادی از شهروندان می شود گفت: در گذشته مصوباتی در این خصوص داشتیم که به دلیل تصمیم های سختگیرانه هيچ گاه راهکاری برای این مشکل در تهران ارائه نشد.

وى به جلسات كارشناسى مشترك دو کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه اشاره كرد و اظهار داشت: طرح "الزام شهرداری تهران به ايجاد و تسهيل جايگاه هاي كوچك سوخت رساني در شهر تهران"خروجى اقدامات کارشناسانه است كه اجراى آن از سوى شهردارى تهران منجر به آسان سازی، روان سازی و تسهیل گری براى شهروندان خواهد شد.

وى يادآور شد: بر اساس طرح "الزام شهرداری تهران به ايجاد و تسهيل جايگاه هاي كوچك سوخت رساني در شهر تهران" با ساده سازی و محول شدن اقدامات اجرايي به مناطق ۲۲ گانه، امکان سرمایه گذاری خرد و کلان مردم در راه اندازى جایگاه های سوخت رسانی فراهم شود تا هر محله امکان دسترسی به یک جایگاه سوخت را داشته باشد.

تشكرى هاشمى با اشاره به اينكه در این طرح تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی محلات نیز از سوی شهرداری تهران اندیشیده شده تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید يادآور شد: در پیوست فرهنگی اجرای طرح جایگاه کوچک، فعالیت های فرهنگی بايد به صورت یکپارچه دیده شوند، از همین رو سازمان زیباسازی می تواند اقدامات اجرای این طرح را به صورت یک دست با المان هایی که در اختیار دارد اجرا نمايد.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران ادامه داد: یکی از دلایل آنکه تهران با کمبود تعداد جایگاه های سوخت مواجه است، هزینه بسیار بالای زمین های مورد نیاز برای احداث مراکز سوخت رسانی است از اينرو  پیشنهاد دادیم شهرداری تهران از زمین های کوچک مقیاس نسبتا بلا استفاده برای اجرای این طرح استفاده کند و قدرالسهم شهرداری نیز در یک مدل مزایده ای مشخص شود و هرکسی که قدرالسهم بیشتری به شهرداری تهران ارائه کند نیز برنده مزایده خواهد بود.