تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


روایت علم‌الهدی از وضعیت حجاب زنان دوره ساسانی
تاريخ خبر: پنجشنبه، 23 تير 1401 ساعت: 10:21
خراسان نوشت: امام جمعه مشهد گفت: بعضی می‌گویند این خانم‌های بی‌حجاب به انقلاب خدمت‌می کنند در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم، ولی انجام دادن کار خوب، کار بد و گناه اجتماعی را توجیه نمی‌کند.
 
حجت الاسلام علم الهدی گفت: راهپیمایی بزرگی که برادران و خواهران ما در مقام پاسداشت از فضیلت عفاف و حجاب و تکریم شهدای این واجب دینی در سال ۱۳۱۴ برگزار کردند، به خاطر بزرگداشت موضوعی بود که براساس آن، شهدا جان دادند تا فتنه استعماری انگلیس نابکار که به دست مزدور خائنش رضاخان ملعون اجرا می‌شد، درهم شکسته شود و خوشبختانه پیروز شدند و توانستند به قیمت بذل جان خود، پرچم قدرت و عظمت اسلام را در جمهوری اسلامی ایران برافراشته نگاه دارند.
 
به برکت همین مجاهدت‌ها هم بود که امروز حجاب به‌عنوان یک ارزش متعالی مطرح است، اما از آن نابکاران سیه روی مزدور اجانب نه‌تن‌ها چیزی باقی نمانده بلکه جز لعن و نفرین برای آن اثری باقی نیست.
 
حجت الاسلام علم‌الهدی در اجتماع مردمی مدافعان حجاب و عفاف که عصر دیروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، از حضور مردم در راهپیمایی عفاف و حجاب تشکر کرد و افزود: به‌موازات این، حقیقت این است که ایرانی‌ها حتی قبل از اسلام نیز چادر می‌پوشیدند. در دوره ساسانیان، زنان ایرانی چادر‌های مخصوصی می‌پوشیدند که همه بدن آنان را می‌پوشاند و حتی زیر چادر، کلاهی بر سر می‌گذاشتند که برای زنان قدبلند، کوتاه و برای زنان کوتاه‌قد، بلند بود تا به این ترتیب، حتی قد و بالای زنان قابل‌تشخیص نباشد. علاوه بر این، منیژه نیز یک بانوی باکرامت ایرانی است که در شاهنامه فردوسی هنگامی‌که می‌خواهد خود را معرفی کند، باافتخار از محجبه بودن خود دم می‌زند و می‌گوید «منیژه منم دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب». وی افزود: ما مخالف حقوق زنان در هیچ جهتی نیستیم، ما با گناه اجتماعی مخالفیم، آقای معاون دادستان که می‌گوید زن بی‌حجاب وارد مترو یا بانک نشود در راستای محروم کردن از حقوق اجتماعی نیست، برای اجرای قانون است.
 
حجت الاسلام علم‌الهدی گفت: بعضی می‌گویند این خانم‌های بی‌حجاب به انقلاب خدمت‌می کنند در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم، ولی انجام دادن کار خوب، کار بد و گناه اجتماعی را توجیه نمی‌کند.